Kitap beş ana bölüm ve her ana bölümü oluşturan ilgili alt bölümlerden oluşmaktadır.
İlk ana bölümde dünyada ve ülkemizde pazarlama eğitimine tarihsel süreçte bakıp, ikinci ana bölümde Ülkemizdeki eğitimin bileşen ve boyutlarıyla ayrıntılı incelemelere yer verilmiştir. Doktora düzeyinden ön lisans düzeyine kadar pazarlama eğitiminin içeriğine bugünün kesitleriyle bakarak; eğitimin her dönem ve düzeyde eşlikçisi olan ders kitaplarını son yarım yüzyıl içinde değerlendirerek ve gelecekteki eğitim biçimlerinin zeminini bugünden oluşturmak amacıyla güncel yaklaşımlara yer verip iş dünyasının perspektifinden eğitim çerçevemizin değerlendirmesine yer verilmiştir.
Üçüncü ana bölümde araştırma amaçlı çalışmaların tezler, bildiriler, makaleler ve projeler bazında analitik incelemeler yer almış; dördüncü ana bölümde yayın eksenli çalışmalara, pazarlama akademisyenleri tarafından yayını yapılan dergiler ve televizyon yayıncılığı konu edilmiştir.
Beşinci ana bölümde ise Pazarlama Akademisyenlerinin kişisel ve kurumsal üretimleri ile akademik etkinlikler, aile fotoğraflarımız, öncü kişiler ve aramızdan ayrılanlar başlıkları yer almaktadır.