E–öğrenme, bireylere, eğitsel materyallerin elektronik ortamda uygun ve esnek olarak yapılandırılabilmesi, hızlı güncellenebilmesi, farklı teknolojileri öğrenme sürecine katabilmesi ve 7/24 uygun olunan zamana göre alınabilmesini sağlarken kurumlar açısından da eğitimlerini sunabilecekleri ve nakledebilecekleri önemli bir kavramdır.
E–öğrenme deyince ağırlıklı olarak çokluortam, etkileşimli medya, hiperlink, zengin medya ortamı gibi yapılar içersinde ve elektronik olarak sunulan öğrenme akla gelmektedir. E–öğrenme teknolojinin, yaratıcılık, düşünme becerileri, ekip çalışması, kültürlerarası öğrenme gibi pek çok kazanımı gerçekleştirme yeteneğinin kullanılmasıyla ortaya çıkan bir öğrenme tarzıdır.
Bu kitabın şimdiye kadar olanlardan farkı, topluca ve daha geniş kapsamlı bir bakış açısıyla e–öğrenme hakkında değerlendirme yapmak isteğidir. Akademik anlamda ise Türkiye’de milenyumun başlangıcındaki e–öğrenmenin bir resminin çıkartılması düşünülmüştür.