Örtülü reklam, reklamlara karşı direnç gösteren tüketicilerin istemedikleri zamanlarda ve mecralarda reklama maruz bırakılmaları şeklindeki uygulamalar ile ortaya çıkmıştır.
Bu çalışmada Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun ve ikincil mevzuatlar ile sınırları çizilen ve yasaklanan örtülü reklam kavramı Reklam Kurulu ve Radyo Televizyon Üst Kurulu uygulama örnekleri ve yaptırım kararları ışığında incelenmiş.
Çalışmada reklamın tanımı, ticari reklam, örtülü reklamın Türk mevzuatındaki yeri ve uygulamaları ile emsal reklamlara uygulanan idari yaptırımlar ve idari kurumların yapısı ayrı ayrı ele alınmış.
(Tanıtım Bülteninden)