Okul, eğitim sisteminin içinde insan gücü ve onun dışındaki faktörleri işleyiş üzerinde doğrudan ve dolaylı olarak katkıda bulunmaktadır. Bugün tüm toplumlar okulun sistemini ve etkili verimlilik düzeyini her bakımdan tartışmaktadırlar. En pahalı yatırım olan eğitim etkinliklerinin sosyo–ekonomik düzeyde olumlu yansımalarının olmadığı durumlarda, verimli ve etkili okuldan söz etmek mümkün değildir. Okulların verimliliği iyi yönetilmelerine bağlıdır. Bu da okul yöneticilerinin insan ve maddi kaynakları eşgüdüm içinde kullanması ile gerçekleşir.
Bu kitapta Türk Eğitim Sistemi her boyutu ile tetkik edilmeye ve konuya ilişkin eğitim–öğretim, personel hizmetleri; hem yönetsel hem etik hem de verimlilik açısından incelenmeye çalışılmıştır.