İşletmeler müşterileri ile olan ilişkileri yönetirken, bir yandan da müşteri ilişkilerine doğrudan yansıyan ve işletme başarısını etkileyen örgüt üyelerinin davranışlarını da anlamaya çalışmaktadır. Literatürde sıklıkla müşteri ilişkileri yönetimi şekliyle yerleşen kavramsal anlayışın, farklı bir bakış açısı ile iç müşteriler olan çalışanlarla da ilişkilerin yönetilmesi gerekliliği düşüncesi ile bu kitabın ana temasını ve başlığını oluşturmaktadır. Nitekim “Çalışan İlişkileri Yönetimi” başlıklı bu kitap, yazarların şimdiye kadarki öğrenimleri boyunca elde ettikleri birikimlerin bir sonucu olarak düşünülmelidir. Ancak kavramların zaman içerisinde genişlemesi, neden-sonuç ilişkilerinin detaylandırılması ve farklılaşması kitabın ilerleyen dönemlerde yenilenmesini gerektirmektedir. Bu anlamda kitabın aslında bir “son” olmadığı, bilimin ve bilim insanlarının kendi gelişimleri dahilinde bir “aktarma noktası” olduğu düşünülmelidir.
Bu kitap, çalışanların örgüt içerisindeki davranışlarını, bu davranışların nedenlerini ve sonuçlarını açıklamaya yönelik bir rehber olması ile birlikte, ilgili alanlardaki öğrenim gören lisans ve lisansüstü öğrenciler ile araştırma yapan tüm meslektaşlarımızın da yararlanması amaçlamıştır. Bu nedenle de içerdiği konular, konuların ele alınma tarzı ile birlikte özgünlüğe ve açıklığa önem verilmiştir. Bu alanda yapılacak çalışmaları ve kavramların daha geniş şekilde açıklanmasını özendirmesi ise diğer bir hedeftir.