Paket tur organizasyonları, tur operatörlerinin, belirli tatil yöreleri ya da merkezlerindeki değişik üretici işletmelerin ve bu yörelerle bağlantı sağlayan işletmelerin tatil ürünlerini bir araya getirilmesiyle oluşan ve müşterilere tek bir fiyata tek bir ürün olarak satılan ürün birleşimidir. Bu ürünler, insanların sınırsız olan isteklerini karşılamak amacıyla bir araya getirilmiş bir hizmet grubudur.
Önemli olan, ürünün müşterilerin gereksinimlerini karşılama düzeyidir. Müşterilerin gereksinimlerini karşılamadaki temel faktör, müşteriye kaliteli hizmet sunulmasıdır. Bir hizmetin kaliteli olup olmadığı da, o hizmeti alan müşteriyi doyuma ulaştırması ile doğru orantılıdır.
Bu kitap dokuz bölümden oluşmaktadır. İlk bölümden son bölüme kadar bir tur planlama sürecinin akışı işlenmiştir.