Geleneksel işletmecilik ortaklar memnuniyetine/kâra dönükken, günümüz işletmeciliğinin, ortakların da içinde yer aldığı hedef paydaşların rekabetçi tatminkâr yarar beklentilerine cevap vermeye dönük olduğu söylenebilir.
Bu çalışmada, STRATEJİK PAZARLAMA YÖNETİMİ paydaşlar odaklı bir yaklaşımla ele alınmaktadır. Bu yaklaşım, ortaklar memnuniyetinin, paydaşlar memnuniyetinin bir fonksiyonu olduğu düşüncesine dayanmaktadır. Paydaşlar memnuniyetinin ise, insan kaynakları memnuniyetine bağlı olduğu söylenebilir.
Stratejik Pazarlama Yönetimi, geleneksel pazarlamadan farklı olarak, şu özellikler ekseninde ele alınmıştır:
1. Entegre stratejik birimlerin ürün portföyü pazarlaması
2. Hedef pazarın stratejik bir biçimde seçimi ve buna uygun rekabetçi pazarlama bileşenleri stratejilerinin Geliştirilmesi
3. Rekabetçi değer zincirinin, hedef paydaşlar değeri eksenli olarak oluşturulması
4. Uzun dönemli ve dinamik bir stratejik planlama
5. Entegre bir güçle C-PEST etkileşimli rekabet ortamında, en iyi pazarlama bileşenleri stratejileri rekabetini gerçekleştirme
6. Paydaşlar değeri odaklı performans değerlemesi
(Tanıtım Bülteninden)