Spor kulüpleri artık tamamen bir işletme mantığı ile çalışmakta ve kulüplerin lisanslı ürünlerini satmak için açtıkları mağazalarında hem aktif olarak spor yapanlara hem de izleyici konumundaki taraftarlarına çok çeşitli ürünler satarak önemli miktarda ekonomik gelir elde etmektedirler. Özellikle futbol sezonu, basketbol sezonu gibi spor müsabakalarının yapıldığı sezonlarda bu mağazaları ziyaret eden müşteri sayıları ve satış oranları büyük oranda artmaktadır. Dolayısı ile spor endüstrisi rakamsal boyutuyla incelendiğinde, dünya çapında yüz milyarlarca dolar büyüklüğünde bir ekonomiye sahip olduğu söylenebilir.
Akademik amaçlara yönelik olarak gerçekleştirilen bu çalışmanın birinci bölümünde spor endüstrisi, futbol endüstrisi ve spor kulüpleri konuları ele alınmıştır ve alt başlıkları ile incelenmiş. İkinci bölümde spor ve spor pazarlamasına genel bakış yapılmış olup, ilgili kavramlar lisanlı ürünler ile taraftar ve taraftarlık konuları ele alınmış. Spor mağazacılığı ve hizmet kalitesinin ele alındığı üçüncü bölümde ise, yeni trend spor mağazacılığı, hizmet ve hizmet kalitesi kavramları incelenerek, bu kavramlarla ilişkili konulara değinilmiş. Müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti konularının yer aldığı dördüncü bölümün ardından, Türkiye'de spor endüstrisinin lokomotifleri olan, Fenerbahçe, Beşiktaş ve Galatasaray spor kulüplerinin mağazalarındaki hizmet kalitesinin müşterileri tarafından nasıl algılandığı, bu mağazaların markalarına karşı müşterilerinin marka sadakat düzeylerinin tespit edilmesi ve yine bu üç mağazaya ait hizmet kalitesinin marka sadakatini ne derecede etkilediğini anlamaya yönelik olarak yapılan araştırma bölümü yer almaktadır.
(Önsözden)