Sosyal Medya Hukukunda Influencer Marketing (Nüfuz Pazarlaması) Sözleşmeleri Merve Özel  - Kitap

Sosyal Medya Hukukunda Influencer Marketing (Nüfuz Pazarlaması) Sözleşmeleri

1. Baskı, 
Nisan 2022
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
162
Barkod:
9789750277122
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
330,00
24 saat içerisinde temin edilir.
Kitabın Açıklaması
Disiplinlerarası bir alan olan nüfuz pazarlaması, gün geçtikçe önem kazanmaktadır. Mevcut durumda bu alandaki akademik ve mesleki çalışmaların, diğer hukuk alanlarına oranla sayıca azlığı nedeniyle, uygulamacıların başvurabileceği bir kaynak eksikliği bulunmaktadır. Yakın gelecekte, bu alanda yapılacak çalışmalarla ve mahkeme önlerine gelecek içtihatlarla nüfuz pazarlamasının, niş bir alan olarak anılacağı düşünülmektedir.
Sosyal Medya Hukukunda Influencer Marketing (Nüfuz Pazarlaması) Sözleşmeleri isimli bu çalışma, günümüzde sıklıkla başvurulan nüfuz pazarlaması (influencer marketing) süreçlerinde gerek reklamverenler gerek influencerlar gerek bu alanda çalışan hukukçulara yardımcı bir kaynak olması amacıyla hazırlanmıştır.
Bu çalışmada, geleneksel reklam anlayışından yola çıkılarak nüfuz pazarlaması kavramı ile kastedilenin ne olduğunu, nüfuz pazarlamasının görünüm türlerini, hukuk alanları ile ilişkisini, olası bir nüfuz pazarlaması sözleşmesinin nasıl hazırlanabileceğini, sözleşme taraflarının sözleşme tanziminde ve uygulamasında dikkat etmesi gereken hususları, sözleşmesel sorumluluk halleri ile olası hukuki sonuçlarını ve dahası olası bir uyuşmazlıkta emsal gösterebileceğiniz yargı kararlarını bulabileceksiniz.
Kitabın Konu Başlıkları
.
İşbirliği mi Tavsiye mi?
.
Nüfuz Pazarlamasında İfade Özgürlüğü Sınırı
.
Nüfuz Pazarlamasında Yapılan Yanlış Uygulamalar
.
Yargı Merciileri Gözüyle Nüfuz Pazarlaması
.
Sosyal Medya Etkileyicileri Tarafından Yapılan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Hakkında Kılavuz'a Yönelik Eleştiriler
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
Önsöz 
5
Kısaltmalar 
11
Giriş 
13
Birinci Bölüm
REKLAM KAVRAMI VE BİR REKLAM MECRASI OLARAK
SOSYAL MEDYA
I. REKLAM KAVRAMI 
17
A. Genel Olarak 
17
B. Tanımı 
17
C. Unsurları 
19
1. Reklamın Belirli Bir Bedel Karşılığında Yapılması Unsurunun Esaslı Unsurlardan Biri Olup Olmadığı Sorunu 
19
2. Reklam Yapma İradesinin Ortaya Açıkça Konulması Sorunu 
20
D. Türk Hukukunda Reklam 
23
II. REKLAM MECRALARI 
26
A. Geleneksel Reklam Mecraları 
26
B. Geleneksel Olmayan Medya – Yeni Medya Reklam Mecraları 
28
1. Yeni Medya Kavramı ve Reklam Mecrası Niteliği 
28
2. Sosyal Medya Kavramı ve Reklam Mecrası Niteliği 
29
III. NÜFUZ PAZARLAMA VE SOSYAL MEDYA NÜFUZLUSU KAVRAMI 
31
A. Genel Olarak 
31
B. Nüfuz Pazarlaması 
31
1. Sponsorlu İçerik Üretme 
34
2. Sonuca Katılmalı İşbirliği Modeli 
35
3. Ücretsiz Ürün Gönderimi 
36
4. Sosyal Medya Mecralarında Yapılan Çekilişler 
38
C. Sosyal Medya Nüfuzlusu 
39
IV. SOSYAL MEDYA NÜFUZLULARININ ÜRETTİĞİ BELLİ BİR MAL VEYA HİZMET KONULU İÇERİKLERİN HUKUKİ İNCELEMESİ 
41
A. Genel Olarak 
41
B. Sosyal Medya Nüfuzlularının Ürettiği Belli Bir Mal veya Hizmet Konulu İçeriklerin Borçlar Hukuku Çerçevesinde Değerlendirilmesi 
42
C. Sosyal Medya Nüfuzlularının Ürettiği Belli Bir Mal veya Hizmet Konulu İçeriklerin Fikri ve Sanat Eserleri Hukuku Çerçevesinde Değerlendirilmesi 
43
D. Sosyal Medya Nüfuzlularının Ürettiği Belli Bir Mal veya Hizmet Konulu İçeriklerin Marka Hukuku Çerçevesinde Değerlendirilmesi 
47
E. Sosyal Medya Nüfuzlularının Ürettiği Belli Bir Mal veya Hizmet Konulu İçeriklerin Haksız Rekabet Hukuku Çerçevesinde Değerlendirilmesi 
49
F. Sosyal Medya Nüfuzlularının Ürettiği Belli Bir Mal veya Hizmet Konulu İçeriklerin Reklam Hukuku Çerçevesinde Değerlendirilmesi 
56
İkinci Bölüm
NÜFUZ PAZARLAMASI SÖZLEŞMELERİNİN TANIMI,
UNSURLARI VE HUKUKİ NİTELİĞİ
I. TANIMI 
61
II. UNSURLARI 
62
A. İçeriğin Meydana Getirilmesi 
62
B. İçeriğin Sosyal Medya Mecrasında Yayınlanması 
63
C. Bedel 
64
D. Tarafların Anlaşması 
65
E. Fer’i Unsurlar 
66
III. HUKUKİ NİTELİĞİ 
67
A. Genel Olarak 
67
B. Reklamveren ile Sosyal Medya Nüfuzlusu Arasındaki Sözleşmenin Hukuki Niteliği 
68
C. Reklamveren veya Nüfuzlu ile Reklam Ajansı Arasındaki Sözleşmenin Hukuki Niteliği 
70
IV. SÖZLEŞMENİN ŞEKLİ 
72
V. SÖZLEŞMENİN TARAFLARI 
73
A. Reklamveren 
74
B. Sosyal Medya Nüfuzlusu 
75
C. Reklam Ajansı 
76
Üçüncü Bölüm
NÜFUZ PAZARLAMASI SÖZLEŞMELERİNDE
TARAFLARIN BORÇLARI
I. GENEL OLARAK 
79
II. SOSYAL MEDYA NÜFUZLUSUNUN BORÇLARI 
79
A. İçeriğin Meydana Getirilmesi Borcu 
79
B. İçeriği Teslim ve Yayınlama Borcu 
81
C. Sadakat ve Özen Borcu 
82
D. Araç ve Gereci Sağlama Borcu 
84
E. İçeriği Bizzat veya Kendi Yönetimi Altında Meydana Getirme Borcu 
84
III. REKLAMVERENİN BORÇLARI 
90
A. Bedel Ödeme Borcu 
90
B. İçeriğin Oluşturulabilmesi İçin Malzeme Temini Borcu 
92
C. İçeriği Gözden Geçirme ve Bildirimde Bulunma Borcu 
93
D. İşbirliği Yapma Borcu 
94
IV. REKLAM AJANSININ BORÇLARI 
95
A. Nüfuz Pazarlaması Sürecini Analiz Borcu 
95
B. Sadakat ve Özen Borcu 
96
C. Sosyal Medya Nüfuzlusu ile Reklamveren Arasında Sözleşme Kurulmasına Aracılık Etme 
97
Dördüncü Bölüm
NÜFUZ PAZARLAMASI SÖZLEŞMELERİNİN
SONA ERMESİ
I. SONA ERME HALLERİ 
99
A. İfa İmkansızlığı 
99
1. Reklamveren ile Nüfuzlu Arasındaki Nüfuz Pazarlaması Sözleşmesi Yönünden İfa İmkansızlığı 
100
a. Nüfuz Pazarlamasına Konu İçeriğin Yok Olması Nedeniyle Eseri Teslim Borcunun İfasının İmkansızlaşması 
100
b. Reklamveren Yüzünden İfanın İmkansızlaşması 
102
c. Nüfuzlunun Ölümü veya Yeteneğini Kaybetmesi 
103
2. Reklamveren ile Reklam Ajansı Arasındaki Nüfuz Pazarlaması Sözleşmesi Yönünden İfa İmkansızlığı 
104
B. Tazminat Karşılığı Sözleşmenin Feshi 
106
C. Haklı veya Önemli Sebeple Sözleşmenin Feshi 
108
D. Sözleşmeden Dönme 
110
1. Nüfuzlunun İçerik Hazırlamaya Başlaması ve Tamamlaması Yükümlülüğüne Öngörülen Sürede Başlamaması Halinde Sözleşmeden Dönme 
111
2. Ayıp Nedeniyle Sözleşmeden Dönme 
111
3. Götürü Bedelin İçeriğin Hazırlanması İçin Yeterli Olmaması Halinde Sözleşmeden Dönme 
114
4. Yaklaşık Bedelin Aşırı Oranda Aşılması Nedeniyle Sözleşmeden Dönme 
115
E. Diğer Haller 
116
II. SONA ERMENİN SONUÇLARI 
119
A. Genel Olarak 
119
B. Aynen İfa Talebi 
121
C. Gecikme Tazminatı Talebi 
123
D. Temerrüt Faizi – Aşkın Zarar ve Sözleşmeden Dönme Talepleri 
126
E. Borcun Hiç veya Gereği Gibi İfa Edilmemesinden Doğan Tazminat Sorumluluğu 
129
F. Ceza Koşulu 
130
G. Sorumsuzluk Anlaşması 
131
Beşinci Bölüm
NÜFUZ PAZARLAMASI UYUŞMAZLIKLARINDA BAŞVURULABİLECEK GÜNCEL YARGI KARARLARI
I. GÖREVLİ MAHKEME TESPİTİNE İLİŞKİN KARAR 
134
II. SÖZLEŞME BULUNMAYAN NÜFUZ PAZARLAMASI SÜREÇLERİNDE TARAFLARIN TALEP HAKKINA İLİŞKİN KARAR 
135
III. NÜFUZLULARIN ETKİ ALANLARI İLE İFADE ÖZGÜRLÜĞÜNÜN SINIRINA İLİŞKİN KARARLAR 
136
IV. REKLAM YAPILMASI YASAKLANAN ÜRÜNLER VE REKLAM YAPMASI YASAKLANAN MESLEKLERE İLİŞKİN KARARLAR 
138
V. SOSYAL MEDYA ÇEKİLİŞLERİNE İLİŞKİN KARAR 
141
VI. ÖRTÜLÜ REKLAMLARA İLİŞKİN KARARLAR 
142
Sonuç ve Kanaat 
147
Kaynakça 
151
Kavram Dizini 
161