Bu kitap, sosyal bilgiler öğretimi konusunu, kuramsal ve uygulamalı bir biçimde ele almayı amaçlamaktadır. Sosyal bilgiler eğitimi, çok boyutlu bir biçimde ele alınmaya çalışılmıştır.
Bununla birlikte son yıllarda eğitim alanında ortaya çıkan çağdaş ve yeni yaklaşımlar bu kitaba yansıtılmak istenmiştir. Kitapta sosyal bilgiler ile ilgili temel kavramlara, sosyal bilgiler eğitiminin tarihçesine, sosyal bilgilerdeki temel disiplinler ve çalışma alanlarına, sosyal bilgilerde okuryazarlığa, sosyal bilgiler öğretim programına, yöntem ve tekniklerine, öğretim materyallerine, beceri, değer, demokrasi ve insan hakları eğitimine, sosyal bilgilerde ölçme ve değerlenme konusuna yer verilmiştir.
Sınıf ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin, sosyal bilgiler öğretimi ile ilgili dersleri yürüten akademisyenlerin ve dersleri alan öğretmen adaylarının kullanabileceği çok sayıda materyali ve etkinlik örneklerini de kapsamaktadır. “Sosyal Bilgiler Öğretimi” adlı eserin, sosyal bilgiler camiası başta olmak üzere bütün eğitim camiasına katkı sağlaması ümit edilmektedir.