Bu çalışma, aday imajı araştırmalarının yok denecek kadar az olduğu Türkiye'de, seçmen davranışlarının aday kaynaklı bir değişime sahip olup olmadığını, bu anlamda aday imajı faktörlerinin neler olduğunu ve bu faktörlerin seçmen davranışlarına hangi oranda etki ettiğini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Eserde aday imajı faktörleri; ideoloji, konu ve kişisel özellikler bağlamında incelenerek seçmenlerin sosyo–demografık özellikleri, oy verme davranışları, parti bağlılıkları ve adaylar hakkında bilgi edinmek için kullandıkları iletişim kanalları ile araştırma sonucunda ortaya çıkan faktörler arasındaki ilişki düzeyini belirleyen analizler yapılmıştır.
Eserin iletişim ve siyaset bilimi öğrencileri ile seçim kampanyalarında siyasi liderler, adaylar ve kampanya yürütücüleri için yararlı olacağı düşünülmektedir.