Günümüzde giderek artan insan ihtiyaçlarını karşılamak üzere ulusal olarak bölgelerarası, daha geniş çaplı olarak ülkelerarası, iklim, yeraltı, yerüstü zenginlikleri gibi faktörlere dayalı üstünlüklerin takas edilmesi sürecinin en önemli unsuru lojistik faaliyetlerdir. Sağlık lojistiği, sağlıkla ilgili tüm faaliyetlerde, başlangıçtan son işleme kadar kullanılan malzemelerin, ilaçların, ekipmanların tedarik edilmesi, depolanması, talep edilen yere zaman ve maliyet açısından en uygun şekilde ulaştırılmasıdır. Rekabetin boyut ve yöntem olarak hızla değiştiği günümüzde mal veya hizmetlerin üretimi kadar nihai tüketiciye ulaştırılmasındaki yöntemler de işletmelerin başarısını belirlemektedir. Sağlık sektörü gibi zaman faktörünün öneminin üst sıralarda olduğu sektörlerde lojistik faaliyetlerin planlanması, yönetimi ve denetimi üzerinde durulması gereken konuların başında gelmektedir.
Asya - Avrupa bağlantı noktasındaki konumu sebebiyle uluslararası lojistik faaliyetlerinin yoğun olduğu ülkemiz, iyi yetişmiş çalışanları ve alanında söz sahibi sağlık işletmeleriyle dünyada yerini üst sıralara taşımaktadır. Bu başarıda sağlık lojistiği faaliyetlerinin sektördeki işletmeler için bel kemiği konumunda olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır.
(Tanıtım Bülteninden)