Sağlık hizmetlerinin en önemli ve kritik basamağı olan acil sağlık hizmetlerinin, günümüz şartlarında tıbbi teknolojilerin ve tıp iliminin gerektirdiği gibi verilebilmesi pekçok dinamizmin birarada aksamadan işlemesiyle mümkündür.
Eskiden sadece hekim ve hemşirenin verdiği bu hizmet, günümüzde pekçok tıbbi cihaz ve ekipmanların yanısıra, yeni gelişen pekçok yeni meslek grubuyla beraber verilmekte, konsultasyon hizmetleride gerektiğinde diğer tıbbi branşlarında sorumluluğu söz konusu olabilmektedir.
İyi bir acil sağlık hizmetinden bahsedebilmek için, hastanın şikayetinin başladığı andan itibaren, tedavisinin sonlanmasına kadar geçen tüm basamakların hiç eksiksiz ve modern tıp ilminin gerektirdiği şekilde olması gerekmektedir. Tüm bu şartlar gözününde bulundurulduğunda, acil sağlık hizmetleri, hukuksal anlamda pekçok alt başlığı içinde barındırmaktadır.
İyi işleyen acil sağlık hizmetinin verilebilmesi ve tıbbi hataların en aza indirilmesi için en önemli basamaklardan biride, gerek hekimlerin gerekse hastaların, hukuki sorumluluklarını, yükümlülüklerini iyi bilmesidir. Herkes sorumluluk ve yükümlülüklerini yerine getirebilirse ve bu anlamda gereken şartlarda devlet tarafından sağlanabilirse yaşanan tüm bu olumsuzluklar en aza indirilebilir.
Sağlık Kurumları içinde verilen acil sağlık hizmetlerinin hukuksal açıdan incelenmesinin verilen hizmetin kalitesini artırmasında katkısı olacağını düşüncesiyle bu çalışma hazırlanmıştır.