Reklamın temel amaçlarından biri, alıcıların çeşitli satın alma güdülerini harekete geçirerek, bir mala olan talebi (satın alma isteğini) yükselterek, satın almaya istekli ve satın alma gücü olan tüketicilere satışı fiilen gerçekleştirmektir.
Dikkatli ve sistematik bir inceleme yapıldığında toplumu şekillendirecek olan propagandanın, reklamlardan çok da farklı olmadığı ortaya çıkacaktır. Propaganda bir grubun çıkarlarını destekleyen, bilerek çarpıtılmış ya da saptırılmış bilgi anlamına gelmesi yanında bir topluluğun düşüncelerini, duygularını davranışlarını, tavır ve hareketlerini etki altında tutmak ve onları değiştirmek amacıyla yayınlanan bilgi, belge, doktrin ve görüşler insanları, yokluğunda davranmayacakları şekilde davranmaya sevk etme çabası ya da sanatıdır. Bu nedenle birbirine benzeyen her iki çabayı detayları ile inceleyen bu eserin yönetim ve iletişim ile ilgili araştırma yapanlara faydalı olacağına inanılmaktadır.