İçgüvenlik profesyonellerine yönelik gerçekleştirilen temel eğitimlerde ve hizmet içi eğitimlerde görev üstlenen eğiticiler için bir başvuru kaynağı olarak hazırlanan bu kitapta, güvenlik eğitiminde daha etkili sonuçlar almayı mümkün kılacak yöntemlere dikkat çekilmiştir.
Bu çerçevede öncelikle toplumsal değişimle uyumlu profesyonel bir güvenlik eğitimini zorunlu kılan etmenler ele alınmış, daha sonra sırasıyla vakaya dayalı, probleme dayalı, işbirliğine dayalı öğrenme yöntemlerinin güvenlik eğitimlerinde nasıl uygulanabileceği üzerinde durulmuştur. Ayrıca durum temelli bir eğitim modelinin ve interprofesyonel düzlemde bir eğitim yaklaşımının güvenlik profesyonellerinin eğitimine ne şekilde uyarlanabileceği sorusuna cevap aranmış ve bu modeller ekseninde yapılacak eğitimlerin sağlayacağı avantajlara değinilmiştir.
Güvenlik profesyonellerine yönelik temel ve hizmet içi eğitimlerin yetişkin eğitimi olduğu gerçeğinden hareketle, yetişkinlere yönelik eğitimlerde dikkat edilmesi gereken temel prensiplere işaret edilmiştir.