Biz, yirmi dört akademisyen, bir araya geldik ve pazarlamayı farklı bir açıdan ele almak istedik, işletmelerin ürünlerini, markalarını, kısacası kendilerini tüketicilere tanıtabilmesi, rakiplerinden farklılaşıp dikkat çekebilmesi, sürdürülebilir olması için; tüketicilerin pazarda yeni çıkan ürünleri, markaları, işletmeleri, indirimleri, kampanyaları vb. öğrenebilmeleri için hayati öneme sahip pazarlamanın bir de karanlık yüzünü anlatalım dedik.
"Pazarlamanın Karanlık Yüzü" kitabı, on iki bölümden oluşmaktadır. Kitabın ilk beş bölümünde "Tüketici Düşmanlığı ve Boykotlar", "Tüketim Karşıtlığı ve Tüketimde Sadelik", "Tüketici Marka Sabotajı ve Marka Nefreti", "Tüketici Sinizmi" ve "Kompulsif Satın Alma ve Alışveriş Bağımlılığı" konularına değinilmektedir ve pazarlamanın karanlık yüzü tüketici boyutuyla ele alın-maktadır. Kalan yedi bölümde ise pazarlamanın işletmeler boyutundaki karanlık yüzü açıklanmaktadır ve "Fiyatlandırmanın Karanlık Tarafı ve Fiyatlandırma Tuzakları", "Pazarlama ve Çocuk ilişkisinin Karanlık Yüzü", "Pazarlamada Etik Dışı Davranışlar", "Çevrim içi Platformlar ve Gizlilik", "Estetik Emek", "Korku Pazarlaması" ve "Reklamı Yasaklı Olan Ürünlerin Pazarlanması" anlatılmaktadır.