Başta bankacılık, finans, sigortacılık, perakendecilik, online satış/pazarlama olmak üzere birçok alanda veri analizleri ve müşteri analitikleri yoğun bir biçimde kullanılmaktadır. Kitap, müşteri analitikleri üzerinden işletmelerdeki verilerin dikkatlice incelenmesi ve analiz edilmesine yöneliktir. Bu kitap işletmelerin "pazarlama kampanyalarının etkinliğini analiz edebilmesi" ve "müşterilerini daha iyi tanıma ve tanımlayabilmesi" için gerekli olan analiz yöntemlerini uygulamalı örnekler ile açıklamaktadır.
Kitap, ulusal pazarlama yazınındaki "pazarlamada veri madenciliği" konusunu etkin bir biçimde tanıtma ve uygulama konusunda önemli bir boşluğu dolduracak niteliktedir. İşletmeler açısından değerlendirildiğinde ise veri tabanlarındaki verileri nasıl analiz edecekleri ve bu analiz sonuçlarını nasıl stratejiye dönüştürecekleri yönünde önemli katkılar sağlayacaktır.
Çalışma, pazarlama profesyonelleri ve öğrenciler için de çağımızın en belirleyici yetkinliklerinden olan pazarlama alanında veri madenciliğine giriş için iyi bir başlangıç noktası olacaktır.
(Önsözden)