Pazarlama, bütün işletme fonksiyonları içerisinde işletmenin dış çevresi ile en yoğun etkileşimi olan fonksiyonudur. Bu yönüyle pazarlama, hem dinamik hem de işletmeler açısından önemli bir değişim ve dönüşüm aracıdır. İşletmenin dış dünya ile uyumunu sağlayan ve iç çevresini de bu yönde değişime zorlayan bir araç. Günümüzde sadece kar amacı güden kurumlar değil, kar amacı gütmeyen kurum ve kuruluşlar, kamu kurumları, siyasi partiler, şehirler ve hatta kişiler de pazarlama biliminin enstrümanlarını kendi amaç ve hedefleri için kullanmakta.
Pazarlama bilimi ile ilgili teorik çalışmalar ve uygulama alanları her geçen gün artarak devam etmekte. Bu çalışmalar pazarlama bilimine katkı sağlamakta ve yeni çalışmalar için de yol gösterici olmakta.
Kitap, özellikle üniversitelerde lisans düzeyinde kaynak olarak yararlanılmak üzere ondört bölüm olarak planlanmış.
(Önsözden)