Otonom taşıtlara zaman içerisinde kademeli bir dönüşüm yapılacağı öngörülmekle beraber, bu teknolojideki gelişmeler karşısında hukuki çerçeveyi oluşturmakta devletlerin (veya federal devletler özelinde yerel yönetimlerin) ne derece etkin olabildikleri bir tartışma konusudur. Nitekim bu hukuki çerçevenin bir parçasını da sigorta ve sorumluluk konusu oluşturmaktadır. Gerçekten otonom taşıtlara dönüşüm, trafikteki rizikonun doğasını değiştirecektir. İnsan sürücü rizikosu büyük ölçüde üretici rizikosu, altyapı rizikosu ve siber güvenlik rizikosuna doğru evrilecektir. Otonom taşıtlardan ibaret bir karayolu trafiğinde bile trafik kazaları meydana gelmeye devam edeceğinden, bu kazalardaki haksız fiil sorumluluğunu irdelemek için konvansiyonel taşıtlara ilişkin düzenlemeler ve doktrin yetersiz kalacaktır.
Türk hukuk yazınındaki otonom taşıtlara ilişkin gerçekleştirilen öncü çalışmalardan biri olan bu kitap da; otonom taşıtların tanıtılması, genel olarak dünyadaki hukuki çerçevesinin sunulması, otonom taşıtlardan kaynaklı rizikoların açıklanması, otonom taşıtlarda hukuki sorumluluk ve sigorta konularının tartışılması ve otonom taşıtlara ilişkin bir sigorta modeli önerisinde bulunulması amaçlanmış.
(Önsözden)