Bu kitap, 5., 6., 7. ve 8. sınıflarda Matematik Öğretimi'ne katkı getirmek amacıyla hazırlanmıştır. Kitabın öncelikli hedefi, Eğitim Fakülteleri'nin İlköğretim Matematik öğretmeni yetiştiren birimlerinde okutulan "Özel Öğretim Yöntemleri" derslerine kaynak oluşturmadır. Kitaptan ayrıca; Lise Matematik öğretmeni yetiştiren program öğrencilerinin yararlanabileceği umulmaktadır.
Bu kitap Yapılandırmacı Öğrenme, Gerçekçi Matematik Eğitimi ve bunların uygulama yöntemlerini esas almaktadır. Öğrenmenin nitelikli gerçekleşebilmesi için, öğretimin öğrencinin sahiplik ettiği etkinliklerle sürdürülmesi gerekmektedir. Bu etkinlikler; genelde bir taşıyıcı soru etrafında şekillenir. Taşıyıcı sorunun çözümünün tartışılması öğrencilerin matematiği değerli kılmalarına yol açar. Etkinlikler sıradan çalışmalar olmayıp öğrencilerin sahiplik ettiği, ne yaptığını açıklayabildiği, çalışma konusu üzerinde öğretmen ve arkadaşlarıyla tartışabildiği çalışmalardır ve çoğu kez hayatın bir karmaşasını açıklığa kavuştururlar.
Kitapta yer alan ve 5., 6., 7. ve 8. Sınıf Matematik konularının öğretiminde bu yaklaşımı öne çıkarmaya çalışan bu etkinlikler, geleneksel sistemden farklı olarak öğrencilerin Matematiksel kavram ve genellemeleri daha iyi anlamalarını ve daha etkili öğrenmelerini sağlamayı hedeflemektedir. Kavram ve genellemelerin böyle öğrenilmesi halinde, ezberlemenin önüne geçilmesi ve öğrenme etkinliklerinin sonucundan haz duyulan çalışmalara dönüşmesi beklenmektedir. Kitaptan en iyi şekilde yararlanabilmek için, önerilen etkinliklerin mutlaka yapılması ve arkasından sınıf tartışması açılması gerekir.