Fen bilimleri programı incelendiğinde sorgulamaya dayalı öğrenme stratejisinin ön plana alındığı ve kullanılabilecek yöntemlerden biri olarak argümantasyona yer verildiği görülmektedir. Öğretmenlerin sınıf içinde argümantasyonu uygulama durumlarını inceleyen araştırmalar, öğretmenlerin argümantasyonu nasıl uygulayacakları ile ilgili fazla bilgi sahibi olmadıklarını ya da çok sınırlı olarak uyguladıklarını ortaya çıkarmıştır. Bu durum öğretmenlerimizin ve öğretmen adaylarımızın argümantasyonu, argümantasyonun bileşenlerini ve bunları derslerinde nasıl uygulayacakları hakkında bir rehbere ihtiyaç duyduğunu göstermektedir.
Bu kitap ile eğitim fakültelerinin Fen Bilimleri ve Sınıf Öğretmenliği bölümünde öğrenim görmekte olan öğretmen adayları ve Fen Bilimleri ve sınıf öğretmenlerinin derslerinde kullanabilecekleri örnek etkinliklere, argümantasyonun bileşenlerini ve argümantasyonu nasıl kullanabileceklerini belirten açıklamalara yer verilmiş.
(Tanıtım Bülteninden)