DOÇ. DR. EFLATUN NEİMETZADE
15
Şancı Aynı Zamanda Dram Aktörüdür
32
Müzik, Operanın Ana Öğesidir
36
BÖLÜM II ŞEFİN YARATICILIK SÜRECİNDE SAHNE EYLEMLERİ
Müzikte Hareket Arayışı
47
Operada Dramın Gelişimi
54
Rejisörlükte “Şarlatancılık”
58
BÖLÜM III OPERA TEMSİLİNDE TEMPO VE RİTİM
Temsilde Tempo ve Ritim
65
Operada Şanın İfade Gücü
72
BÖLÜM IV METİNLE MÜZİĞİN SENTEZİ
Operada Recitatifin Önemi
80
Opera Temsilinde Şan ile Orkestra Arasındaki Dinamiklik
87
Şan Sanatçısının Görevleri
91
BÖLÜM V ORKESTRA ŞEFİ İLE REJİSÖRÜN İŞBİRLİĞİ
Salonda Soğuk Rüzgar Esiyordu
116
Sergilenecek Opera Üzerine Çalışmalar
124
"Othello” Operasının Sahne Yorumu
124
Yönetmenler Arasında İhtilaf
125
Dikkat: “Fareler” Dolaşıyor
128
Şefle Şancı - Aktörün İşbirliği
151
Şef İkinci Rejisördür
152
Opera Tiyatro Ağırlıklı Olmalı
165
Şefin Yetenekli Olması Yetersizdir
165
BÖLÜM VI YAZARIN ANA AMACI
Opera Partitürünü Nasıl Yok Etmişler
169
Partitürün Orijinalini Buldum
173
Devlet Komisyonu İş Başında
178
Besteci Notlarına Uymak Önemli Mi?
180
“Hoca Olmak Kolay İş Değildir” – Robert Sturua
201
Şan Eğitiminde Karakter Arayışı
213
Operalara Arya İlave Edilir… Olur Mu?
217
Metinler Değiştirilemez
220
Wagner Suç İşledi mi?
228
Orijinale Saygı Duyulmalı
228
Operalarda Janr (Tür) Çeşitleri
240
Operada Yaratıcı Süreç
242
Operada Sentez Nedir?
242
BÖLÜM VII STANİSLAVSKİ VE “EUGENİ ONEGİN” OPERASI
Moskova Konservatuarı Fuayesinde “Eugeni Onegin”
257
Meyerhold ve “Maça Kızı” Operası
262
BÖLÜM VIII “OTHELLO” OPERASININ YARATILMASI
Senatör Giuzeppe Verdi Neden Opera Yazamadı?
274
Ah, Nerede Shakespeare Librettosu?
286
Gioacchino Rossini ve “Othello” Operası (1816) Hakkında
288
Giuzeppe Verdi ve “Othello” Operası
289
“Othello” Librettosu Hazır
291
Giuzeppe Verdi’nin Librettoda İstedikleri Nelerdi?
303
Shakespeare’nin “Othello”su
304
Shakespeare’nin Jago’su.
306
BÖLÜM IX “OTHELLO” OPERASININ REJİSÖRLÜK PLANI,REJİ YORUMU VE MÜZİĞİN REJİ ANALİZİ
Epizodun III. “KAVUŞMA”
315
VERDİ - “Othello” - Müzik
315
Perde II. “Jago” Yorum
319
Epizot I. “Jago Rejisördür”
320
Epizot II. “Yeni Evlenenlerin Kutlanması”
321
Epizot III. “Othello’nun Düşüşü”
323
Perde II. Müziğin Yarattığı Atmosfer
326
Epizot I. “Mendil Kayıp”
334
Epizot II. “Mendil Cassio’dadır”
336
Epizot III. “Öfkenin Zaferi”
340
Perde III. Verdi - “Othello” – Müzik
343
Perde IV. “Aşkların Birleşmesi” Yorum
345
Epizot I. “Kaçınılmaz Ölüm”
346
Epizot III. “Mendil Bulundu”
350
Verdi - “Othello” - Müzik
351
“Othello” Operasının İlk Temsili”
356