Nesiller değiştikçe yeni bakış açıları gelişmekte, farklı uygulamalara, yeni eğitimsel içeriklere, programlara gereksinim duyulmaktadır. Eğitimciler çocuklarla düşünme eğitimi uygulamaları gerçekleştirmek istemekte, etkinlik örneklerine, planlı uygulamalara ihtiyaç duymaktadır. Özellikle okul öncesi dönemde bu ihtiyacın daha fazla olduğu görülmektedir. Bu çerçevede, bu kitapla söz konusu ihtiyaçlara cevap verilmesi amaçlanmaktadır. Kitapta düşünme konusunda bilgiler paylaşılmakta, çocuklarla düşünme eğitimi konusuna yer verilmekte.
Çok boyutlu Bakış Açılarıyla Düşünme Eğitimi konusu ele alınmakta ve yüz etkinlikten oluşan Okul Öncesinde Çok boyutlu Bakış Açılarıyla Düşünme Eğitimi Programı okuyucuya sunulmaktadır.