Okul öncesi dönemde çocukların her yönden sağlıklı bir gelişim gösterebilmeleri için müzik, oyun ve müzikli oyunların çok büyük rol oynadığı bilimsel açıdan kanıtlanmıştır. Bununla birlikte okul öncesi kurumlarda, müziğin çocukların hayatına gelişigüzellikten çıkarılarak daha bilinçli, daha planlı-programlı bir şekilde dâhil edilmesiyle ilgili ülkemizde ve dünyada yeterli çalışmanın yapılmadığı görülmektedir. Oysaki okul öncesi dönemde verilen nitelikli bir eğitim, çocuğun tüm yaşantısına olumlu yönde yansıyacaktır.
Çocuğun ilk bakışta daha çok göze çarpan dil ve psikomotor gelişiminin yanı sıra anlaşılması biraz daha fazla zaman alan sosyal-duygusal açılardan yeterli gelişimi göstermesi, bilişsel olarak da gerekli düzeye ulaşabilmesi ve gelecekteki yaşantısında daha başarılıolması bu dönemde alınan nitelikli eğitime bağlıdır. Bu kitabın amacı okul öncesi dönemde, okul öncesi kurumlarda verilen eğitime müziğin bilinçli, planlıprogramlı bir şekilde dâhil edilebilmesi için okul öncesi kurumlarda görev alacak müzik ve okul öncesi öğretmen adaylarına ve öğretmenlerine kaynak sağlamak, kılavuzluk etmektir.