Değerler toplumsal yaşamın ayrılmaz bir parçasıdır ve okul öncesi dönemde değerlere ilişkin ilk bilgiler kazanılır. Kaliteli bir okul öncesi eğitim programında akademik becerilerin yanında toplumsal değerlere de yer verilmelidir. Aileler ve okul öncesi eğitimcileri çocuklar için değerleri öğrenebilecekleri ilk modeller olacaktır. Hem eğitimcilerin hem de ailelerin değerleri benimsemiş ve iyi uygulayabilen yetişkinler olmaları gerekir.
Okul öncesi çocuğunun temel ihtiyaçları şu şekilde sıralanmaktadır; iyi bakım, beslenme, sevgi ve şefkat, güven, hareket, yetişkin desteği, yaratıcılığı destekleyici ve estetik duygusunu geliştirici ortam, kendini tanıma, kanıtlama ve özgürlük, diğer çocuklarla birlikte olma ve oyundur. Bu dönemdeki eğitimin ana hedefi çocuğun temel ihtiyaçlarının karşılanması olduğuna göre önde gelen temel ihtiyaçların bilinmesi ve tanımlanmasının son derece önemli olduğu bilinmektedir.
Dr. Gülden Uyanık Balat ve Uzm.Asude Balaban Dağal’ın “Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi Etkinlikleri” kitabı, anne–baba ve öğretmenlere çocuklarına değerleri kazandırırken neler yapabilecekleri konusunda örnekler vermektedir..