Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler yirmibirinci yüzyıla damgasını vurarak ilerlemektedir. Bu ilerleyiş, bilgi ve iletişim teknolojilerini yaşamın her alanında etkin bir şekilde kullanan bireylerin eğitimini gerekli kılmaktadır. Geçmişte olduğu gibi günümüzde de öğretmen, eğitim–öğretim süreçlerindeki önemini sürdürmektedir.
Bir başka deyişle, bilim ve teknoloji ne kadar ilerlerse ilerlesin, öğretmenin yerini alamayacağı şüphesizdir. Ancak, öğretmenin rolü günümüzde geleneksel öğreticilik rolünden arınarak bir değişime uğramakta, gün geçtikçe, gerçek rolü olan öğretme–öğrenme rehberi olma yolunda değişmektedir. Bu değişime ayak uydurarak kendini sürekli yenileyen; bu yönde kazandığı bilgi ve becerileri mesleki yaşamına uyarlayan öğretmenler, öğrenme–öğret m e süreçlerinde daha etkili ve başarılı olabilmektedir.
Öğretim Teknolojileri alanı öğretmenlerin değişen rolüne büyük katkılar koyarak ilerlemekte ve genişlemektedir. Öğretmenler Öğrenme–Öğretme süreçlerini planlama, tasarımlama, uygulama ve değerlendirmede Öğretim teknolojilerinden büyük oranda yararlanmaktadırlar. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, isimli bu kitap, öğretmenlere temel anlamda bir kılavuz olacak ve öğretmen adaylarının bu yöndeki ihtiyaçlarına da cevap verebilecektir.