Üniversitelerimizde okutulan öğretim ilke ve yöntemleri dersi için temel ders kitabı olacak şekilde hazırlanan kitapta, dersin tarihsel gelişimi ışığında varılan en son anlayış ve uygulamalar temel alınmış; konuların işlenişinde millî eğitim sistemimizdeki uygulamalar ile kuramın bağıntısı kurulmaya çalışılmıştır.
“Eğitim, Öğretim ve Ders Süreçlerinin Tanımı; Dersin Görevleri ve Amaçları; Öğretim Programları ve İçerik Sorunu; Yöntem Öğretisi; Ders Araçları, Beceri Ölçümü ve Değerlendirme; Post–modern Bilim ve Didaktik Teoride Aktüel Gelişmeler” başlıklı yedi bölümü ve geliştirilmiş içeriği ile Öğretim İlke ve Yöntemleri kitabı, eğitimcilerin ve öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayacak yeterlilikte hazırlanmıştır.