Öğretim İlke ve Yöntemleri Doç. Dr. İshak Kozikoğlu  - Kitap

Öğretim İlke ve Yöntemleri

1. Baskı, 
Aralık 2022
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
386
Barkod:
9786254275579
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
350,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
Eğitimcilerin öğretme-öğrenme ortamlarında gerek planlama gerekse uygulama ve değerlendirme süreçlerinde öğrencilerin bireysel farklılıklarına hitap edebilmesi, çağdaş eğitim anlayışında büyük önem taşımaktadır. Bunun için öğretmenin öğretim ilkelerini, öğrenci merkezli kuramları, modelleri, yaklaşımları, yöntem ve teknikleri bilmesi ve uygulayabilmesi gerekmektedir. Dolayısıyla bu kitabın öğretmen adaylarına, eğitimcilere, eğitim alanında çalışan uygulayıcılara rehberlik etme açısından önemli bir kaynak olduğu düşünülmektedir.
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
İÇİNDEKİLER
YAZAR BİLGİLERİ 
iii
ÖN SÖZ 
v
1. BÖLÜM
TEMEL KAVRAMLAR VE ÖĞRETİM İLKELERİ 
1
Suat Kaya
Giriş 
1
Eğitim ve İlgili Temel Kavramlar 
1
Öğrenme 
2
Öğretim 
3
Eğitim Programı 
4
Eğitim Programının Temel Ögeleri 
6
Amaç, Hedef ve Kazanımlar 
7
İçerik/Tema 
9
Eğitim Durumları/Öğrenme Yaşantıları/Etkinlikler 
10
Ölçme ve Değerlendirme/Sınama Durumları 
10
Öğretim İlkeleri 
10
Sonuç 
15
Kaynakça 
15
Değerlendirme Soruları 
18
2. BÖLÜM
ÖĞRETİM KURAM, MODEL VE YAKLAŞIMLARI 
23
Servet Kardeş
Giriş 
23
Okulda Öğrenme Modeli 
24
Tam Öğrenme Modeli 
26
Etkili Öğretim Modeli 
29
Öğretim Durumları Modeli 
32
Temel Öğretim Modeli 
35
Yapılandırmacılık 
37
Çoklu Zekâ Kuramı 
41
Sonuç 
42
Kaynakça 
44
Değerlendirme Soruları 
46
3. BÖLÜM
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ 
49
Adnan Taşgın
Giriş 
49
Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisi 
51
Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisinin Üstünlükleri 
54
Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisinin Sınırlılıkları 
54
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi 
55
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisinin Üstünlükleri 
58
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisinin Sınırlılıkları 
58
Araştırma–İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisi 
59
Araştırma–İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisinin Üstünlükleri 
61
Araştırma–İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisinin Sınırlılıkları 
62
Öğretim Stratejilerinin Karşılaştırılması 
62
Sonuç 
63
Kaynakça 
63
Değerlendirme Soruları 
65
4. BÖLÜM
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 
69
Sevda Koç Akran
Giriş 
69
Öğretimde Yöntem Seçimini Etkileyen Unsurlar 
70
Öğretim Yöntemleri 
73
Anlatım Yöntemi 
73
Soru Cevap Yöntemi 
77
Tartışma Yöntemi 
81
Gösterip Yaptırma Yöntemi 
89
Örnek Olay Yöntemi 
91
Problem Çözme Yöntemi 
97
Sonuç 
100
Kaynakça 
102
Değerlendirme Soruları 
104
5. BÖLÜM
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ 
107
Şefika Sümeyye Çam
Giriş 
107
Aktif Öğretim Teknikleri 
108
Soru–Cevap Tekniği 
108
Beyin Fırtınası Tekniği 
113
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği 
117
İstasyon Tekniği 
123
Konuşma Halkası Tekniği 
127
Akvaryum Tekniği 
131
Kartopu Tekniği 
134
Altı Ayakkabılı Uygulama Tekniği 
138
Metafor Tekniği (Analoji) 
144
Eğitsel Oyunlar/ Oyunlaştırma Tekniği 
148
Simülasyon (Benzetim) Tekniği 
153
Drama Tekniği 
155
Balık Kılçığı Tekniği 
159
Argümantasyon Tekniği 
163
Sınıf Dışı Öğretim Teknikleri 
167
Gezi–Gözlem 
167
Ödev 
168
Görüşme 
169
Sergi 
171
Sonuç 
172
Kaynakça 
173
Değerlendirme Soruları 
178
6. BÖLÜM
KAVRAM ÖĞRENME VE ÖĞRETİMİ 
183
Mürşet Çakmak
Giriş 
183
Kavram ve Kavram Özellikleri 
184
Kavramların Sınıflandırılması 
186
Kavram Geliştirme 
187
Kavram Öğrenme 
189
Kavram Yanılgıları 
191
Kavram Öğretiminde Kullanılabilen Bazı Grafiksel Araçlar 
193
Kavram Haritaları 
194
Kavram Haritası Hazırlama 
194
Kavram Haritası Çeşitleri 
196
Kavram Haritalarının Yararları 
198
Kavram Haritalarının Sınırlılıkları 
198
Zihin Haritası 
199
Zihin Haritası Hazırlama 
199
Zihin Haritasının Yararları 
201
Zihin Haritasının Sınırlılıkları 
201
Balık Kılçığı Diyagramı 
201
Balık Kılçığı Diyagramı Hazırlama 
202
Balık Kılçığı Diyagramının Yararları 
202
Balık Kılçığı Diyagramının Sınırlılıkları 
203
Kavram Karikatürü 
204
Kavram Karikatürü Hazırlama 
204
Kavram Karikatürünün Faydaları 
206
Kavram Karikatürünün Sınırlılıkları 
206
Kavram Bulmacaları 
207
Kavram Bulmacaları Hazırlama 
208
Kavram Bulmacalarının Yararları 
210
Kavram Bulmacalarının Sınırlılıkları 
210
Kavram Ağı 
210
Kavram Ağı Hazırlama 
210
Kavram Ağının Yararları 
212
Kavram Ağının Sınırlılıkları 
212
Anlam Çözümleme Tablosu 
212
Anlam Çözümleme Tablosu Hazırlama 
213
Anlam Çözümleme Tablosunun Yararları 
214
Anlam Çözümleme Tablosunun Sınırlılıkları 
214
V–Diyagramı 
214
V– Diyagramı Hazırlama 
215
V–Diyagramının Yararları 
216
V–Diyagramının Sınırlılıkları 
217
Sonuç 
217
Kaynakça 
218
Değerlendirme Soruları 
226
7. BÖLÜM
ÖĞRENME STİLLERİ 
231
Halil İbrahim Özok – Naciye Aynas
Giriş 
231
Öğrenme Stili 
231
Öğrenme Stillerinin Sınıflandırılması 
235
Dunn ve Dunn’ın Öğrenme Stilleri Modeli 
235
Grasha ve Reichman Öğrenme Stilleri Sınıflaması 
237
Kolb’un Öğrenme Stilleri Modeli 
238
Reinert’in Öğrenme Stilleri Sınıflaması 
239
Jung’un Öğrenme Tipleri Kuramı 
240
Gregorc’un Öğrenme Stilleri Sınıflaması 
242
Honey ve Mumford’ın Öğrenme Tercihleri Modeli 
243
Sonuç 
244
Kaynakça 
246
Değerlendirme Soruları 
249
8. BÖLÜM
ÖĞRENME STRATEJİLERİ 
253
Ömer Yılmaz
Giriş 
253
Öğrenme 
253
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler 
254
Üstbiliş Kavramı ve Özellikleri 
255
Üstbilişsel Beceri ve Stratejiler 
256
Üstbilişin Öğretimi 
257
Öğrenme Stratejileri 
258
Öğrenme Stratejilerinin Sınıflandırılması 
260
Öğrenme Stratejilerinin Öğretimi 
268
Sonuç 
269
Kaynakça 
270
Değerlendirme Soruları 
275
9. BÖLÜM
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİ 
279
Serdar Yeşil
Giriş 
279
Düşünme Nedir? 
280
Eleştirel Düşünme 
281
Eleştirel Düşünen Bireylerin Özellikleri 
283
Eleştirel Düşünme Becerisinin Öğretimi 
286
Yaratıcı Düşünme 
287
Yaratıcı Düşünmenin Aşamaları 
289
Yaratıcı Bireylerin Özellikleri 
290
Yaratıcı Düşünme Becerisinin Öğretimi 
293
Yansıtıcı Düşünme 
294
Yansıtıcı Düşünen Bireylerin Özellikleri 
295
Yansıtıcı Düşünme Becerisinin Öğretimi 
297
Üstbilişsel (Metabilişsel) Düşünme 
298
Üstbilişsel Düşünme Becerisine Sahip Bireylerin Özellikleri 
299
Üstbilişsel Düşünme Becerisinin Öğretimi 
300
Analitik Düşünme 
302
Yakınsak ve Iraksak Düşünme 
303
Yanal (Lateral) Düşünme 
304
Çıkarsama 
306
Sonuç 
306
Kaynakça 
308
Değerlendirme Soruları 
312
10. BÖLÜM
EĞİTİMDE GÜNCEL YAKLAŞIM VE MODELLER 
317
Duygu İleritürk
Giriş 
317
Kapsayıcı Eğitim 
317
Kapsayıcı Eğitim Programı 
320
Öğretmenler ve Öğrenme Ortamı 
321
Farklılaştırılmış Öğretim 
322
Farklılaştırılmış Öğretimin Planlanması ve Uygulanması 
323
Ters Yüz Edilmiş Öğrenme (Flipped Learning) 
326
Harmanlanmış Öğrenme 
327
Çok Kültürlü Eğitim 
330
Yaşam Boyu Öğrenme 
333
Sonuç 
334
Kaynakça 
337
Değerlendirme Soruları 
339
11. BÖLÜM
ÖĞRETİMDE ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE YETERLİKLERİ 
343
Halil İbrahim Kaya – Muhammet Muhsin Umurbek
Giriş 
343
Öğretmen Yetiştirmenin Dünü 
343
Günümüzde Öğretmen Yetiştirme Programı 
345
Öğretim Hizmetinin Niteliği 
348
İpucu 
348
Pekiştirme 
349
Aktif Katılım 
350
Dönüt ve Düzeltme 
351
Öğretmenlik Mesleğinin Nitelikleri ve Profesyonellik 
353
Öğretimde Öğretmen Rolleri 
356
Pedagojik Roller 
357
Yönetimsel Roller 
358
Sosyal Roller 
358
Teknik Roller 
358
Öğretme–Öğrenme Süreci ve Öğretmen Yeterlikleri 
359
Sonuç 
364
Kaynakça 
365
Değerlendirme Soruları 
369