TEMEL KAVRAMLAR VE ÖĞRETİM İLKELERİ
1
Eğitim ve İlgili Temel Kavramlar
1
Eğitim Programının Temel Ögeleri
6
Amaç, Hedef ve Kazanımlar
7
Eğitim Durumları/Öğrenme Yaşantıları/Etkinlikler
10
Ölçme ve Değerlendirme/Sınama Durumları
10
Değerlendirme Soruları
18
ÖĞRETİM KURAM, MODEL VE YAKLAŞIMLARI
23
Öğretim Durumları Modeli
32
Değerlendirme Soruları
46
Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisi
51
Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisinin Üstünlükleri
54
Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisinin Sınırlılıkları
54
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
55
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisinin Üstünlükleri
58
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisinin Sınırlılıkları
58
Araştırma–İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisi
59
Araştırma–İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisinin Üstünlükleri
61
Araştırma–İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisinin Sınırlılıkları
62
Öğretim Stratejilerinin Karşılaştırılması
62
Değerlendirme Soruları
65
Öğretimde Yöntem Seçimini Etkileyen Unsurlar
70
Gösterip Yaptırma Yöntemi
89
Değerlendirme Soruları
104
Aktif Öğretim Teknikleri
108
Beyin Fırtınası Tekniği
113
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
117
Konuşma Halkası Tekniği
127
Altı Ayakkabılı Uygulama Tekniği
138
Metafor Tekniği (Analoji)
144
Eğitsel Oyunlar/ Oyunlaştırma Tekniği
148
Simülasyon (Benzetim) Tekniği
153
Balık Kılçığı Tekniği
159
Argümantasyon Tekniği
163
Sınıf Dışı Öğretim Teknikleri
167
Değerlendirme Soruları
178
KAVRAM ÖĞRENME VE ÖĞRETİMİ
183
Kavram ve Kavram Özellikleri
184
Kavramların Sınıflandırılması
186
Kavram Öğretiminde Kullanılabilen Bazı Grafiksel Araçlar
193
Kavram Haritası Hazırlama
194
Kavram Haritası Çeşitleri
196
Kavram Haritalarının Yararları
198
Kavram Haritalarının Sınırlılıkları
198
Zihin Haritası Hazırlama
199
Zihin Haritasının Yararları
201
Zihin Haritasının Sınırlılıkları
201
Balık Kılçığı Diyagramı
201
Balık Kılçığı Diyagramı Hazırlama
202
Balık Kılçığı Diyagramının Yararları
202
Balık Kılçığı Diyagramının Sınırlılıkları
203
Kavram Karikatürü Hazırlama
204
Kavram Karikatürünün Faydaları
206
Kavram Karikatürünün Sınırlılıkları
206
Kavram Bulmacaları Hazırlama
208
Kavram Bulmacalarının Yararları
210
Kavram Bulmacalarının Sınırlılıkları
210
Kavram Ağının Yararları
212
Kavram Ağının Sınırlılıkları
212
Anlam Çözümleme Tablosu
212
Anlam Çözümleme Tablosu Hazırlama
213
Anlam Çözümleme Tablosunun Yararları
214
Anlam Çözümleme Tablosunun Sınırlılıkları
214
V– Diyagramı Hazırlama
215
V–Diyagramının Yararları
216
V–Diyagramının Sınırlılıkları
217
Değerlendirme Soruları
226
Halil İbrahim Özok – Naciye Aynas
Öğrenme Stillerinin Sınıflandırılması
235
Dunn ve Dunn’ın Öğrenme Stilleri Modeli
235
Grasha ve Reichman Öğrenme Stilleri Sınıflaması
237
Kolb’un Öğrenme Stilleri Modeli
238
Reinert’in Öğrenme Stilleri Sınıflaması
239
Jung’un Öğrenme Tipleri Kuramı
240
Gregorc’un Öğrenme Stilleri Sınıflaması
242
Honey ve Mumford’ın Öğrenme Tercihleri Modeli
243
Değerlendirme Soruları
249
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler
254
Üstbiliş Kavramı ve Özellikleri
255
Üstbilişsel Beceri ve Stratejiler
256
Öğrenme Stratejilerinin Sınıflandırılması
260
Öğrenme Stratejilerinin Öğretimi
268
Değerlendirme Soruları
275
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİ
279
Eleştirel Düşünen Bireylerin Özellikleri
283
Eleştirel Düşünme Becerisinin Öğretimi
286
Yaratıcı Düşünmenin Aşamaları
289
Yaratıcı Bireylerin Özellikleri
290
Yaratıcı Düşünme Becerisinin Öğretimi
293
Yansıtıcı Düşünen Bireylerin Özellikleri
295
Yansıtıcı Düşünme Becerisinin Öğretimi
297
Üstbilişsel (Metabilişsel) Düşünme
298
Üstbilişsel Düşünme Becerisine Sahip Bireylerin Özellikleri
299
Üstbilişsel Düşünme Becerisinin Öğretimi
300
Yakınsak ve Iraksak Düşünme
303
Yanal (Lateral) Düşünme
304
Değerlendirme Soruları
312
EĞİTİMDE GÜNCEL YAKLAŞIM VE MODELLER
317
Kapsayıcı Eğitim Programı
320
Öğretmenler ve Öğrenme Ortamı
321
Farklılaştırılmış Öğretim
322
Farklılaştırılmış Öğretimin Planlanması ve Uygulanması
323
Ters Yüz Edilmiş Öğrenme (Flipped Learning)
326
Değerlendirme Soruları
339
ÖĞRETİMDE ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE YETERLİKLERİ
343
Halil İbrahim Kaya – Muhammet Muhsin Umurbek
Öğretmen Yetiştirmenin Dünü
343
Günümüzde Öğretmen Yetiştirme Programı
345
Öğretim Hizmetinin Niteliği
348
Öğretmenlik Mesleğinin Nitelikleri ve Profesyonellik
353
Öğretimde Öğretmen Rolleri
356
Öğretme–Öğrenme Süreci ve Öğretmen Yeterlikleri
359
Değerlendirme Soruları
369