Denetim ve değerlendirmeye ilişkin geleneksel yöntemler, öğretmenlerin girdilerine odaklanmaktadır: ders planları, öğretim ve sınıf yönetimi uygulamaları. Ancak en önemlisi, öğretmenlerin elde ettikleri çıktıdır: öğrenme.
Bu kitap, öğrencilerinin öğrenme ihtiyaçlarına hitap etmede eğitimcilerin analitik ve öğretimsel kapasitelerini geliştirdiği kanıtlanan veri temelli ve öğretmen yönelimli Performansa Dayalı Denetim ve Değerlendirme'yi (PDDD) tanıtmaktadır. Bu yaklaşım; bağlantısız yıllık hedeflerden ve kurum dışından kurum içine doğru gerçekleştirilen gelişim girişimlerinden uzaklaşmayı ve öğretmen değerlendirmenin, stratejik mesleki gelişimin ve okul gelişim planlamasının tamamen bütünleştirilmesini içermektedir.