"Kan grubunuzu biliyor musunuz? Bilmiyorsanız bile öğrenmeniz gerektiğini biliyorsunuz. Kan grubunuzun sizin için yaşamsal önemi var. Kan grubunuz kadar önemli olan öğrenme stilinizi bilmeniz de yaşamınızı kolaylaştıracaktır. Çünkü öğrenme stilinizi bilmek size anlamsız gelen pek çok davranışınıza anlam katacaktır. Öğrenme stiliniz, sizin kan grubunuz gibi doğuştan var olan ve sizin yaşamınıza çok derin etkileri olan özelliğinizdir. Öğrenme stiliniz, yaşam boyu değişmez ama yaşamınızı değiştirir." (Boydak, 2015).
Her insanın bir öğrenme stili vardır ve bu bireye özgü olarak kişiden kişiye değişkenlik gösterir. Öğrenme stilleri yaşam boyunca sabit değildir; kişi öğrendikçe ve geliştikçe değişebilir. Dolayısıyla öğrenme stillerinin belirlenmesi, bireylerdeki farklılıkların tespit edilerek öğretim üyelerinin öğrencilerin daha kolay ve etkili öğrenebilecekleri en uygun öğretme ve öğrenme yöntemini tasarlamalarına imkân sağlayacaktır. Öğrencilerin öğrenme stilleri dikkate alınarak verilen eğitim-öğretim sonucunda başarıda ve derse karşı ilgi-motivasyonda artış sağlanabilir; derse karşı olumlu tutum vb. gelişebilir.
Öğrencilerin belirli bir derse yönelik tutumlarının ve öğrenme stillerinin belirlenmesi, dersi veren öğretim üyelerinin kullanabilecekleri öğretim yöntem ve teknikleri ile gerekli öğretim materyallerinin seçiminde kolaylık sağlayacağı düşünülmektedir. Öğretim üyelerinin öğrencilerin öğrenme stillerini dikkate almaları, öğrencilerdeki bireysel farklılıkları ortadan kaldırmaya yönelik atılacak bir adımdır. Bu bağlamda çalışmanın amacı Atatürk Üniversitesi iktisadi ve idari Bilimler Fakültesi öğrencilerinin öğrenme stillerine göre muhasebe derslerine yönelik tutumlarını tespit etmektir.
(Tanıtım Bülteninden)