İstatistik alanında kullanılan birçok yöntemde, gözlenen değişkenlerin güvenilir ve geçerli olduğu varsayımı ile analiz edilmektedir. Ancak, psikoloji gibi birçok bilim dalında değişkenlerin her zaman mükemmel ölçüldüğü varsayımı geçerli olmayabilmektedir.
Bu bağlamda, yapısal eşitlik modellemesi (YEM) geliştirilmiştir. YEM değişkenlerin ölçüm hatalarına izin vermektedir. YEM'in en büyük avantajı, çok yönlü ilişkileri analiz edebilmektedir. Böylelikle gözlenen ve gizil değişkenler arasındaki nedensel ilişkileri test edebilmektedir.
Bu kapsamda, tüketicilerin mobil reklam mesajlarına karşı tutumları ile bu tutumların oluşmasında etkili olan faktörler arasındaki ilişkiyi ayrıntılı bir biçimde belirleyebilmek için yapısal eşitlik modellemesinden yararlanılmıştır. Çalışma modelinde yer alan ilişkiler test edilmiş, elde edilen sonuçlar yorumlanmıştır.