Özellikle tasarım eğitimi verenler ve alanlar için yeni bakış açıları sunmak amacı da taşıyan Mimari Tasarım Eğitimine Çağdaş Önermeler, çoğunlukla "mimarlık eğitiminin kalbi olan mimari tasarımı öğretmek" üzerine kaleme alınmış makalelerden oluşmaktadır.
Kitapta, Şengül Öymen Gür, Michael U. Hensel, Berin F. Gür, V. Şafak Uysal, Nilgün Kuloğlu, Neslihan Dostoğlu, Gonca Arık Çalışkan, A. Nilay Evcil, Ürün Biçer Özkun, Gamze Kaymak-Heinz, Pınar Öktem Erkartal ve Serap Durmuş tarafından kaleme alınan metinler, mimarlık eğitimine, mimari projeye bakış açılarının kapsayıcılıkları ve eğitime model olma potansiyelleri bakımından sıralanıyor. Tasarım yaklaşımları hakkında önemli bilgiler veren metinlerin yanı sıra kentsel planlama, iç mimari tasarımı ve restorasyon disiplinlerinden de birer örnek çalışma sunuluyor.
Son olarak ise 21. yüzyılda, mimarlık eğitiminin çeşitli nedenlerle vazgeçilmezi haline gelmiş olan mimari çalıştayların varoluş nedenleri irdeleniyor.
(Tanıtım Bülteninden)