Kitap, okuyucuları ve tabi öğrencileri iktisatçı gibi düşünmeye ekonomik olaylara objektif kalıplar içinde bakmaya ve analiz yapmaya yöneltebildiği ölçüde görevini yerine getirmiş olacaktır.
Ekonomik analiz yapılırken çağdaşlaşmanın doğal sonucu olarak matematik araçlardan yararlanılmaktadır. Kitapta okuyucunun (öğrencinin) lise matematik bilgisini gerektirecek düzeyde matematik formülasyondan yararlanılmış.
Kitapta yeralan 230 dolayındaki şekilde okuyucunun (öğrencilerin) ekonomik olay ve faaliyetler arasında ilişki kurmasına yardımcı niteliktedir. Bu bakımdan okuyucu (öğrenci) kitabı okurken önce tanım ve açıklamaları iyice kavramalı, sonra bunları şekil üstünde incelemeli ve son olarak da sayısal örneklerle somutlaştırmalıdır.
(Tanıtım Bülteninden)