Mesleki Yabancı Dil (Business English) Öğr. Gör. Güven Özal  - Kitap

Mesleki Yabancı Dil

(Business English)

3. Baskı, 
Eylül 2024
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
18x24
Sayfa:
344
Barkod:
9789750294556
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
345,00
24 saat içerisinde temin edilir.
Kitabın Açıklaması
Kitap, gördüğü yoğun ilgi ve gelen talepler doğrultusunda genişletilmiş üçüncü baskısını yapmıştır.
Yazarın notlarından, profesyonel deneyimlerinden ve önemli referans kaynakların kapsamlı taramasından oluşan bu eser, uzun yıllar üniversitelerde "mesleki yabancı dil" dersleri verme ve çeşitli kurumlarda "İngilizce" eğitimleri sağlama deneyimine dayanmaktadır. Temel seviyede genel bilgiler sunan bir kaynak kitap olarak tasarlanmıştır.
Üniversitelerdeki mesleki yabancı dil (İngilizce) ders içeriklerine uygun olarak bir ders kitabı olarak hizmet etmenin yanı sıra, iş hayatında uluslararası ilişkileri olan işletme ve organizasyonlarda çalışan profesyonellerin karşılaşabileceği konularda teorik ve pratik bilgiler de sunmaktadır. Bu konular arasında telefon konuşmaları, randevular, problemler, iş mektupları, konukların karşılanması, otel-restaurant-uçak rezervasyonları, toplantılar, uluslararası yük taşımacılığı ve ödeme yöntemleri ve iş güvenliği yer almaktadır. Bu özellikleriyle kitap, İngilizcesini geliştirmek ve bu dili öğrenmek isteyen herkes için değerli bir kaynak sunmaktadır.
The book has been published in an expanded third edition in response to the intense interest and requests it has received. It is based on the author's notes, professional experiences, and a comprehensive review of key reference materials, drawing from a background of teaching "professional foreign language" courses at universities and providing "English" training at various institutions. Designed as a fundamental resource book, it offers general information at a basic level.
In addition to serving as a textbook aligned with the content of professional foreign language (English) courses at universities, the book provides theoretical and practical information on topics that professionals in businesses and organizations with international relations may encounter in their work lives. These topics phone conversations, appointments, problems, business letters, guest reception, hotel-restaurant-airline reservations, meetings, international freight transportation, payment methods and work safety. With these features, the book is a valuable resource for anyone looking to improve their English and master the language.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Telefon Görüşmeleri – Phone Calls
.
Mesajlar – Randevular – Messages – Appointments
.
Otel, Restaurant ve Uçak Reservasyonları – Hotel, Restaurant and Flight Reservations
.
Temas Kurma – Contacts
.
Problemlerin Çözümü – Dealing with Problems
.
Siparişler – Banka ve Finans – Orders – Banking and Finance
.
Adres Sorma–Tarif Etme – Asking–Giving Directions
.
İş Mektupları – Business Letters
.
Memorandum – Memorandum
.
Özür Dileme – Talimat Verme–Alma– Apologizing – Giving and Receiving Instructions
.
Şikayette bulunma–Making complaints
.
Konukları Karşılama – Welcoming Visitors
.
Tanıştırma – Toplantılar – Introductions – Meetings
.
Yardım İsteme–Teklif Etme – Asking– Offering Help
.
Toplantılar–Meetings
.
Uluslararası Yük Taşımacılığı–International Freight Transportation
.
Dış Ticarette Teslim ve Ödeme Yöntemleri – Delivery and Payment Methods in Foreign Trade
.
İşyeri Güvenliği –Work Safety
.
İngiliz İngilizcesi – Amerikan İngilizcesi Farklılıkları– British English versus American English
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
Content
Sunuş 
9
İkinci Baskıya Ön Söz 
10
Üçüncü Baskıya Ön Söz 
11
Ön Söz 
13
UNIT 1 GENERAL INFORMATION 
21
Common English Contractions 
23
INFORMAL English Contractions 
24
Expressing the date 
24
WORLD TIME ZONES 
27
THE PHONETIC ALPHABET (NATO – International Radiotelephony Spelling Alphabet) 
30
CHECKING SPELLING 
30
ASKING FOR REPETITION AND CLARIFYING 
31
UNIT 2 PHONE CALLS 
33
RECEIVING CALLS TELEFON CEVAPLAMA 
35
Emergency Phrases Acil durum cümleleri 
35
Answering at a switchboard Santralden cevaplama 
36
Answering in an officeat a private number. Ofisten yada özel bir numaradan cevaplama 
36
Answering by giving a telephone number Telefon numarasını söyleyerek cevaplama 
37
Asking caller's identity Kimin aradığını sorma 
37
Identifying yourself Kendinizi tanıtma 
38
Asking the caller to hold Arayana beklemesini söyleme 
39
Connecting the caller Arayanı bağlama 
39
Requesting a particular personservice Özel bir birimi yada kişiyi isteme 
40
The person being called is not freeavailable Aranılan şahıs müsait değil yada mevcut değil 
40
MAKING CALLS ARAMA YAPMA 
42
PROBLEMS 
43
Phoning Directory Enquiries (Directory Assistance) Bilinmeyen numaraları arama 
44
Dealing with faulty / bad connected calls Yanlışlıkla arandığınızda veya hattın kötü olması durumunda üstesinden gelme 
44
Having difficulty in obtaining a number for someone Birisi için arama yaptığınızda numarayı bağlama da güçlük çekme 
45
ON THE TELEPHONE 1 
50
ON THE TELEPHONE 2 
51
ON THE TELEPHONE 3 
51
UNIT 3 MESSAGES 
53
Taking messages 
55
Summarizing a message orally. 
62
PREPOSITIONS: IN – ON – AT 
69
UNIT 4 APPOINTMENTS 
71
SOCIAL APPOINTMENTS 
78
DIALOG 
86
UNIT 5 RESTAURANT RESERVATIONS 
87
UNIT 6 HOTEL RESERVATIONS 
99
ARRIVING AT A HOTEL 
106
UNIT 7 AIR RESERVATIONS 
111
KEY LANGUAGE 
115
PASSPORT CONTROL 
118
AIRPORT ANNOUNCEMENTS 
121
UNIT 8 CONTACTS AND INTRODUCTION 
129
UNIT 9 SCHEDULES 
137
UNIT 10 DEALING WITH PROBLEMS 
143
UNIT 11 REGULATIONS AND ADVICE 
157
UNIT 12 BANKING AND FINANCE 
165
UNIT 13 ASKING AND GIVING DIRECTIONS 
173
ASKING THE WAY 1 
175
ASKING THE WAY 2 
176
DIRECTIONS 
177
EXAMPLES 
179
UNIT 14 BUSINESS LETTERS 
183
BUSINESS LETTER FORMAT 
189
ELEMENTS OF A BUSINESS LETTER 
190
BUSINESS LETTERS EXAMPLES 
195
UNIT 15 MEMORANDUM 
205
MEMORANDUM SAMPLE 1 
208
MEMORANDUM SAMPLE 2 
209
MEMORANDUM SHEETS 
209
MEMORANDUM SAMPLE 3 
211
MEMORANDUM SAMPLE 4 
211
MEMORANDUM SAMPLE 5 
212
MEMORANDUM SAMPLE 6 
212
MEMORANDUM SAMPLE 7 
213
MEMORANDUM SAMPLE 8 
213
MEMORANDUM SAMPLE 9 
214
MEMORANDUM SAMPLE 10 
214
MEMORANDUM SAMPLE 11 
215
UNIT 16 MAKING EXCUSES 
217
SORRY SENTENCES 
220
UNIT 17 GIVING AND RECEIVING INSTRUCTIONS 
221
SUPPOSE 
224
UNIT 18 MAKING COMPLAINTS 
225
UNIT 19 INTERNATIONAL FREIGHT TRANSPORTATION 
233
INTERNATIONAL FREIGHT TRANSPORTATION 
235
SHIPPING DOCUMENTS FOR INTERNATIONAL TRANSPORT 
236
1. Commercial Invoice (CI) 
237
2. Bill Of Lading 
239
Functions of the AWB 
244
3. Letter Of Credit 
248
FLOW CHART OF A LETTER OF CREDIT 
249
4. Freight Insurance 
249
5. Certificate Of Origin (CO) 
250
6. Customs Declaration for Exporting and Importing 
251
HS CODES 
252
7. Packing List 
253
OTHER DOCUMENTS 
255
DELIVERY METHODS IN INTERNATIONAL TRADE 
267
UNIT 20 WELCOMING VISITORS 
273
GREETING VISITORS 
275
RECEPTION TASK 
277
Callers 
277
UNIT 21 MEETINGS 
279
1. DEFINITION 
281
2. PREPARATION 
281
3. AGENDA 
281
1. GETTING STARTED 
282
2. TALKING ABOUT DISCUSSION ITEMS 
283
3. ADDING AN EXTRA POINT 
283
4. MOVING ON 
283
5. PRESENTING OPTIONS 
284
6. INSISTING ON A POINT 
284
7. CLARIFIYING A COMPLEX POINT 
284
8. MAKING A SUGGESTION–PROPOSAL 
285
9. GIVING FEEDBACK 
285
10. CHECKING FOR CONSENSUS 
285
11. ASKING FOR OPINIONS AND FURTHER OUTPUT 
286
12. EXPRESSING AGREEMENT 
286
13. ASKING FOR AGREEMENT 
286
14. EXPRESSING DISAGREEMENT 
286
15. EXPRESSING ALTERNATIVES 
287
16. CLOSING THE MEETING 
287
UNIT 22 ASKING AND OFFERING HELP 
291
FOR SAYING “THANK YOU“ 
296
UNIT 23 WORK SAFETY 
297
WHAT IS WORK SAFETY? 
299
SAFETY SIGNAGE 
300
Workplace Safety Dialogues 
306
UNIT 24 BRITISH VERSUS AMERICAN ENGLISH 
311
BRITISH ENGLISH VS. AMERICAN ENGLISH 
313
Vocabulary differences 
316
APPENDIX A 
321
APPENDIX B 
325
APPENDIX C 
326
APPENDIX D 
327
APPENDIX E 
328
APPENDIX F 
329
APPENDIX G 
335
REFERENCES / ACKNOWLEDGEMENTS 
339
Yazar Hakkında 
343