Matematik soyut kavramlardan oluşan bir bilim olduğundan kavramların küçük yaştaki öğrencilere somut hale getirilerek öğretilmesi önemlidir. Etkili, anlamlı ve kavramsal bir öğrenme için öğrencilerin deneyimlerini ve yeteneklerini matematik yoluyla kullanmalarını sağlayacak öğrenme ortamlarına ihtiyaç vardır. Zengin ve etkin öğrenme ortamlarında öğrencilerin üzerinde uğraşabilecekleri, yaparak yaşayarak öğrenebilecekleri materyallere gereksinimleri olacaktır.
Matematik öğretiminde materyal tasarımı ile ilgili yeterince kaynak bulunmadığından bu çalışmanın öğretmen ve öğretmen adaylarına etkili bir öğretim yapmalarında fikir sunacak kaynak olma açısından bir boşluğu dolduracağı düşünülmektedir. Matematik öğretmeni ve adaylarına kendi materyallerini oluşturmalarında örnek ve teşvik edici bir unsur olarak fayda sağlaması dileğiyle sunulmuştur.
(Tanıtım Bülteninden)