Bu kitap çalışması Türkiye'nin farklı üniversitelerinde ve kurumlarında görev yapan, yanısıra Kırgızistan ve Azerbaycan'dan da akademisyenlerin yer aldığı geniş katılımlı bir ekip tarafından marka yönetimi konusu bir sistematik dahilinde belki de Türkçe literatürde ilk defa bu kadar geniş kapsamlı olarak ele alınmış. Bu çerçevede, marka kavramı ve markanın gelişimi, markaya ilişkin kavramlar, marka türleri ve mimarisi, markanın görsel ve sözel unsurları, marka yönetim süreci, marka ve hikayeleştirme, marka imajı, marka kişiliği ve marka kimliği, marka konumlandırma, marka değeri ve denkliği, dijital marka yönetimi, marka iletişimi, marka hukuku, lüks markam yönetimi, marka yayma, küresel marka, STK'larda marka yönetimi ve markalaşmada ürün yerleştirme konularına da yer verilmiş.
Kitap, ele alınan her bölümle ilgili en az iki hakem tarafından değerlendirilmiş ve hakemlerin olumlu görüşleri alınmış. Hakem süreci tamamlanan bölümler ayrıca benzerlik taramasından geçirilmiş ve maksimum %25 üst sınır olarak kabul edilmiştir. Bütün bölümler bu koşulları sağladıktan sonra baskıya alınmış.
(Önsözden)