Marka konumlandırma stratejisi ve marka yönetim sürecindeki önemi göz önüne alındığında marka kişiliğinin doğru kurgulanmasının önemi işletmeler tarafından gün geçtikçe fark edilmektedir. Bu noktada özellik ve arketip yaklaşımı ile markalara ivme kazandıran marka kişiliği işletmelerin stratejik yönetim başarısında etken faktörlerden biri olarak kabul edilmektedir. Bu bağlamda bireylerin zihninde doğuştan var olduğuna inanılan ilk imgeler olarak tanımlanan arketipler özellikle günümüz markalarının tercih sebeplerini oluşturabilmektedir. Saf, kâşif, bilge, kahraman, asi, sihirbaz, bizden biri, soytarı, bakıcı, yaratıcı, hükümdar arketiplerinin biri ya da birkaçını bir arada kullanarak bir marka hikâyesi tasarlayan markalar anlamlı ve farklılaştırıcı bir kişilik stratejisiyle marka konumlandırmasına hizmet edebilmekte ve markayı kendiyle özdeşleştirerek benimseyen sadık tüketicilere sahip olabilmektedir.
Marka Kişiliği olarak adlandırılan bu kitap içerisinde; marka konumlandırma, marka kimliği ve marka kişiliği konuları reel sektör örnekleriyle birlikte tartışılmaktadır.
(Tanıtım Bülteninden)