Birinci bölümde hareketi bilinen bir sistemde statik ve dinamik kuvvet analizi açıklanmıştır. Genellikle bu kısım, öğrencilerimiz bu dersi almadan önce dinamik dersi aldığından süratle anlatılabilmektedir. Farklı olan kısım sürtünmenin göz önüne alındığı durumlardır. Sürtünmenin kayar mafsallarda önemi gösterilmeye çalışılmıştır.
Birinci bölümde hem bir örnek olması için ve hem de makina mühendisliğinde önemli bir yer tuttuğu için pistonlu makinalar dinamiği açıklanmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde virtüel iş yöntemi kullanılarak statik ve dinamik kuvvet analizinin yapılışı açıklanmıştır. Bu aynı zamanda enerji yöntemlerine geçişin ilik etabıdır.
Üçüncü bölümde dinamik hareket analizi bir serbestlik dereceli düzlemsel mekanizmalar için etki katsayıları kullanılarak anlatılmıştır. Lagrange yöntemi kullanılabilirse de bu konunun yüksek lisans eğitiminde ele alınması daha doğru olacağı düşünülmüştür. Çok serbestlik dereceli sistemler için benzer yöntem uygulandığında kısmi türevlerden dolayı sistem formülasyonu çok karmaşık olmaktadır. Lisans seviyesinde bu kou kapsam dışı bırakılmıştır.
Dördüncü bölüm kam mekanizmalarının dinamiğini kapsamaktadır. Konu çok geniş ve çok kapsamlı olduğundan bu kitapta kuvvet analizi ve dinamik hareket analizinden örnekler verilmiş ve bilhassa izleyici ile kam yüzeyinin ayrılması konusu açıklanmaya çalışılmıştır.
Beşinci bölüm dengeleme konusudur. Dönen cisimlerin dengelenmesi, mekanizmaların statik dengelenmesi ve krank biyel mekanizmalarında dengeleme konuları açıklanmıştır. Düzlemsel mekanizmaların dinamik dengelemesi konusu kapsam dışı bırakılmıştır.
Titreşim konusu son yıllarda ayrı bir ders olarak verildiğinden ve farklı yaklaşım gerektirdiğinden, kitabın kapsamına alınmamıştır. Bu kitap mekanizma tekniği dersinden sonra makina mühendisliği üçüncü veya dördüncü sınıf öğrencilerine verilecek olan bir dönemlik ders için uygundur.