Türkiye'de, spor denince amatör spor dallarının yanında daha çok futbol göze çarpmaktadır. Bu durum, toplumun içinde gelişen bir arz-talep sorunu olduğu için doğaldır.
Futbolun bu kadar önemli olduğunu gören toplumlar, futboldan en etkili şekilde faydalanma yoluna gitmişlerdir. Bu kadar popüler olan, kitleleri peşinden koşturan ve yönlendiren futbol, varlığını bağlı olduğu kulüplerle devam ettirmektedir.
Her ülkede olduğu gibi Türkiye'de de futbol kulüpleri gerek yarattığı ekonomik potansiyel, sosyal etkileri, seyirci ve taraftar gibi unsurları ile önemli birer sosyo-ekonomik kurumlar haline gelmişlerdir.
Bu çerçevede spor ekonomisi içerisinde yer alan taraftarların spor kulüplerindeki lisanslı ürün pazarlama faaliyetlerine ilişkin satın alma tutumlarının incelenmesi araştırmaya değer görülmüştür.
(Önsözden)