Yaşayarak öğrenme yaklaşımıyla yapılan eğitimlerin, çocuk ve gençler üzerindeki etkileri göz ardı edilmemelidir. Problem çözme, karar verme, takım çalışması ve güven gibi liderlik becerilerinin ortaya çıkarılması ve gelişimi, ancak bu yaşayarak öğrenme yaklaşımının uygulanması ve planlaması ile gerçekleştirilebilir. Fakat bu çok kolay değildir, özellikle doğada zarafetten uzak ortamda yapıldığında, eğitim yönetimi çok zorlaşmaktadır. Çeşitli macera odaklı yüzleşme etkinlikleri ile yapılan bu eğitimler, deneyim kazanmak ve özellikle doğa yoksunluğu yaşayan yeni neslimiz çocuklarına hayatın gerçeklerini anlatmada bir aracı olmaktadır. Ayrıca eğitim veren eğitimcileri ve liderleri de, olumlu yönde etkilemektedir.
Bu kitap, doğa, eğitim, yönetim ve liderlik ile ilgili çalışan tüm okuyuculara "yaşayarak öğrenme" yaklaşımına özellikle, doğada uygulanan macera/yüzleşme odaklı (outdoor/ adventure/ challenge) eğitimler ile verilen, liderlik beceri gelişimine yönelik etkinliklere/yaklaşımlara, dikkat çekmek için bilimsel temellerle hazırlanmış.
(Tanıtım Bülteninden)