Konkordato Dr. Memet Sinan Cebe  - Kitap
1. Baskı, 
Kasım 2024
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
344
Barkod:
9789750297205
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
530,00
24 saat içerisinde temin edilir.
Kitabın Açıklaması
ABD'de federal nitelikteki "Amerikan İflas Kanunu" 11. Bölümde yer alan "yeniden yapılandırma" kurumu 1978 yılında ele alınarak yeniden düzenlenmiştir. ABD Hukuk Sistemindeki bu değişiklik bütün dünyada etki yaratmıştır. AB üyesi ülkelerin hukuk sistemlerinde de köklü değişikliklere gidilmiştir. İsviçre İcra ve İflas Kanunu'nun 1 Ocak 2014'te yürürlüğe giren revizyonuyla konkordato kurumu yeniden düzenlenmiş ve borca batık şirketlerin de konkordato kurumuna başvurulabileceği kabul edilmiştir. Ülkemizde ise 28.02.2018 tarih 7101 sayılı Kanun ile 2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu'nda yer alan "konkordato" kurumu yeniden düzenlenmiş TTK m. 377'de öngörülmüş olan "iflasın ertelenmesi kurumu" kaldırılarak yerine "konkordato" kurumu ikame edilmiştir.
"Konkordato" kurumuyla birçok yenilik getirilmiştir. "İflasın ertelenmesi kurumundan" faklı olarak alacaklılar da sürece dahil edilmek suretiyle, yeniden yapılandırılan borçların tasfiyesine ve işletmenin faaliyetine devam etmesine imkân sağlanmıştır. Böylece "adi konkordatonun" temel iyileştirme kurumu olarak hukuk hayatımızdaki yerini alması sağlanmıştır. "Adi konkordato" genel olarak mehaz İsviçre İİK m. 293-316 hükümler esas alınarak İİK m. 285-308/g arasında düzenlenmiştir. Düzenlemede birçok yeni konu ve kavrama yer verilmek dışında mehaz kanundan farklı hükümlere ve iç atfa da yer verilmiştir. Düzenlememenin yürürlüğe girdiği 15.03.2018 tarihinden bu tarafa teoride ve uygulamada karmaşık birçok konu vuzuha kavuşturulmuş olmasına rağmen bütün sorunlar çözülmüş değildir. Konkordato işine bakan ihtisas mahkemelerinin birçok yerde kurulmamış olması ve konkordato işinin yaygın olmaması nedeniyle konu pek çok uygulayıcı bakımından hala yeni ve yabancıdır.
Bu nedenle ABD hukukundaki bakış açısı ve mehaz İsviçre İİK'daki düzenlemeler dikkate alınmak suretiyle, kurumun temel bir iyileştirme kurumu olma özelliği esas alınmak suretiyle konkordato kurumunun varlık sebebi, amacı ve çerçevesi ortaya konduktan sonra kurumun çoklu fayda sağlama özelliği gözetilerek teorik tartışmalara açıklık getirilmeye çalışılmıştır. Mahkemelerin adi konkordato uygulamasındaki işlerin sırası gözettirilerek içindekiler oluşturulmuş ve mümkün mertebe iç atıftan kaçınmak suretiyle her bir başlık altında yer alması gereken bilgiler verilerek uygulama kolaylığı sağlanmaya çalışılmıştır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Konkordatoya Başvuru
.
Konkordatoda Geçici Mühlet
.
Konkordatoda Kesin Mühlet
.
Konkordato Anlaşmasının Tasdiki
.
Konkordatonun Feshi
.
Çekişmeli Alacaklara İlişkin Dava
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
Teşekkür 
7
Önsöz 
9
Kısaltmalar 
17
Birinci Bölüm
KONKORDATO
1.1. KONKORDATONUN TARİHSEL KÖKENİ 
22
1.2. KONKORDATONUN TÜRK HUKUKUNDAKİ YERİ 
22
1.3. KONKORDATONUN TEMEL İYİLEŞTİRME KURUMU HALİNE GELMESİ 
24
1.4. KONKORDATONUN HUKUKİ NİTELİĞİ 
28
1.5. KONKORDATONUN TÜRLERİ 
30
İkinci Bölüm
ADİ KONKORDATO
2.1. ADİ KONKORDATONUN TÜRLERİ 
33
2.2. ADİ KONKORDATONUN AMACI VE TARAFLARA FAYDA SAĞLAMA ÖZELLİĞİ 
37
2.3. ADİ KONKORDATOYA BAŞVURMA HAKKI 
40
2.3.1. Borçlunun Adi Konkordatoya Başvurma Hakkı 
41
2.3.2. Alacaklıların Konkordatoya Başvurma Hakkı 
44
2.3.3. Dürüst Olmayan Borçluların Konkordatoya Başvurma Sorunu 
45
2.4. Adi Konkordatoya Başvurma Sebepleri 
46
2.4.1. Ödeme Güçlüğü Nedeniyle Konkordatoya Başvurma 
46
2.4.2. Borca Batık Şirketin Konkordatoya Başvurması 
48
2.5. Görevli ve Yetkili Mahkeme 
53
2.6. Konkordato Yargılamasında Usul 
60
2.7. Adi Konkordatonun Aşamaları 
63
Üçüncü Bölüm
ADİ KONKORDATODA BAŞVURU AŞAMASI
3.1. BAŞVURMA DİLEKÇESİ 
65
3.2. BAŞVURU DİLEKÇESİNE EKLENMESİ GEREKEN BELGELER 
66
3.2.1. Konkordato Ön Projesi 
68
3.2.2. Borçlunun Malvarlığına İlişkin Belgeler 
73
3.2.2.1. Son Yıllık Bilanço 
76
3.2.2.2. Nakit Akım Tablosu 
78
3.2.2.3. İşletmenin Devamlılığı Esasına Göre Ara Bilanço 
79
3.2.2.4. Aktiflerin Muhtemel Satış Fiyatları Üzerinden Düzenlenmiş Olan Ara Bilanço 
83
3.2.2.5. Ticari Defterlerin Açılış ve Kapanış Tasdikleri 
86
3.2.2.6. Borçlunun Mali Durumunu Açıklayıcı Diğer Bilgi ve Belgeler 
86
3.2.2.7. Maddi ve Maddi Olmayan Duran Varlıklara Ait Olup Defter Değerlerini İçeren Listeler 
87
3.2.2.8. Tüm Alacak ve Borçları Vadeleri ile Birlikte Gösteren Liste ve Belgeler 
90
3.2.3. Alacaklı, Alacak Miktarları ve İmtiyaz Durumlarını Gösteren Liste 
91
3.2.4. Karşılaştırma Tablosu 
91
3.2.5. Makul Güvence Veren Denetim Raporu 
94
3.2.6. Mahkemenin İstediği Diğer Belgeler 
96
3.3. KONKORDATO GİDER AVANSININ YATIRILMASI 
96
3.4. GEÇİCİ MÜHLET TALEBİNİN İNCELENMESİ 
97
3.4.1. Geçici Mühlet Kararının Verilmesi İçin Şekli İncelemeyle Yetinilmesi Gerektiği Yaklaşımı 
100
3.4.2. Geçici Mühlet Kararın Verilmesi İçin Şekli İncelemeyle Birlikte Esasa İlişkin İnceleme Yapılması Gerektiği Yaklaşımı 
103
3.4.3. Geçici Mühlet Talebinin Reddi Kararı 
108
3.4.4. Konkordato Talebinin Reddi Kararıyla Birlikte Borçlun İflasına Karar Verilmesi Sorunu 
111
3.4.5. Geçici Mühlet Talebinin Kabulü ve Geçici Mühlet Kararı 
114
3.4.5.1. Geçici Mühlet Kararıyla Borçluya Üç Ay Süre Verilmesi 
115
3.4.5.2. Geçici Mühlet Kararıyla Geçici Konkordato Komiseri Atanması 
116
3.4.5.3. Geçici Mühlet Kararıyla Borçlunun Malvarlığının Korunmasına Yönelik Tedbirlerin Alınması ve Kapsamı 
120
3.4.5.4. Geçici Mühlet Kararının İlanı 
124
3.4.5.5. Geçici Mühlet Kararının İlgili Yerlere Bildirilmesi 
125
3.5. GEÇİCİ MÜHLET KARARININ YARATTIĞI HUKUKİ ETKİ VE SONUÇLAR 
126
Dördüncü Bölüm
ADİ KONKORDATODA GEÇİCİ MÜHLET AŞAMASI
4.1. GEÇİCİ MÜHLET VE GEÇİCİ MÜHLETİN UZATILMASI 
146
4.2. GEÇİCİ KONKORDATO KOMİSERİNİN GEÇİCİ MÜHLET AŞAMASINDAKİ GÖREVLERİ 
149
4.2.1. Borçlu Mallarının Defterinin Tutularak Değerinin Belirlenmesi 
150
4.2.2. Borçlunun İşlerine Nezaret Etmesi 
154
4.2.3. Konkordatonun Başarıya Ulaşma İhtimalinin Mahkemeye Rapor Edilmesi 
154
4.2.4. Mahkemenin Verdiği Diğer İşlerin Yapılması 
157
4.3. MAHKEMENİN GEÇİCİ MÜHLET AŞAMASINDA VERMESİ GEREKEN KARARLAR 
157
4.3.1. Borçlunu Mali Durumundaki İyileşme Nedeniyle Konkordatonun Reddi Kararı 
157
4.3.2. Geçici Mühlet Aşamasında Mühlet Kararının Kaldırılması ve Borçlunun İflası Sorunu 
159
4.3.2.1. Borçlunun Malvarlığının Korunması İçin İflasın Açılması 
167
4.3.2.2. Konkordatonun Başarıya Ulaşmayacağının Anlaşılması Nedeniyle İflasın Açılması 
169
4.3.2.3. Borçlunun m. 297’ye veya Komiser Talimatlarına Aykırı Davranması ile Alacaklıları Zarara Uğratma Amacıyla Hareket Etmesi Nedeniyle İflasın Açılması 
174
4.3.2.3.1. Borçlunun m. 297’ye Aykırı Davranması Nedeniyle İflasın Açılması 
175
4.3.2.3.2. Borçlunun Komiser Talimatlarına Aykırı Davranması Nedeniyle İflasın Açılması 
176
4.3.2.3.3. Borçlunun Alacaklıları Zarara Uğratma Amacıyla Hareket Etmesi Nedeniyle İflasın Açılması 
179
4.3.2.4. Borca Batık Sermaye Şirketinin Konkordatodan Feragat Etmesi Nedeniyle İflasının Açılması 
180
4.3.3. Borçluya Kesin Mühlet Verilmesi 
183
4.3.3.1. Borçluya Bir Yıl Kesin Mühlet Verilmesi 
186
4.3.3.2. Kesin Mühletle Birlikte Konkordato Komiseri Atanması 
187
4.3.3.3. Kesin Mühlet Kararıyla Birlikte Alacaklılar Kurlunun Oluşturulması 
187
4.3.3.4. Kesin Mühlet Talebinin Reddi ve Borçlunun İflası Sorunu 
189
Beşinci Bölüm
ADİ KONKORDATODA KESİN MÜHLET AŞAMASI
5.1. KESİN MÜHLET 
191
5.2. KESİN MÜHLETİN UZATILMASI 
192
5.3. ALACAKLILAR KURULUNUN GÖREVLERİ 
195
5.4. KESİN MÜHLET AŞAMASINDA KONKORDATO KOMİSERİNİN GÖREVLERİ 
196
5.4.1. Nisaba Esas Alacaklı Sayısı ile Alacak Miktarının Belirlenmesi 
197
5.4.1.1. Alacaklıların Alacaklarını Bildirmeye Davet Edilmesi 
198
5.4.1.2. Bildirilmesi Gereken Alacaklar ve Nisaba Esas Alınması Gereken Miktarı 
200
5.4.1.3. Bildirilen Alacaklar Bakımından Borçlu Beyanının Alınması 
210
5.4.1.4. Mahkeme Kararıyla Nisaba Dahil Edilecek Çekişmeli Alacakların Belirlenmesi 
211
5.4.2. Alacaklılar Toplantısının Yapılması ve Konkordato Projesinin Alacaklıların Kabulüne Sunulması 
212
5.4.3. Komiserin Tasdike İlişkin Nihai Raporunu Mahkemeye Sunması 
218
Altıncı Bölüm
ADİ KONKORDATODA TASDİK AŞAMASI
6.1. KONKORDATO TASDİK YARGILAMASININ KONUSU 
221
6.2. KONKORDATO TASDİK YARGILAMASI TENSİBİ VE TASDİK TALEBİNİN İNCELENMESİ 
222
6.3. KONKORDATO ANLAŞMASINI TASDİK ŞARTLARI 
229
6.3.1. Konkordato Teklifinin m. 302’de Öngörülmüş Çoğunlukla Kabul Edilmiş Olunması 
232
6.3.2. Teklife Konu Ödemeyle Alacaklıların Eline Geçecek Miktarın İflasta Alacaklıların Eline Geçecek Miktardan Fazla Olması 
234
6.3.3. Teklife Konu Ödeme Tutarının Borçlunun Kaynaklarıyla Orantılı Olması 
237
6.3.4. Teminat Koşulunun Sağlanmış Olması 
246
6.3.5. Yargılama Giderinin Ödenmiş Olması ve Tasdik Harcının Depo Edilmiş Olması 
248
6.3.6. Tasdik Şartı Olarak Borçlunun Dürüst Olması Sorunu 
250
6.4. KONKORDATO TASDİK YARGILAMASI NETİCESİNDE VERİLEBİLECEK KARARLAR 
253
6.4.1. Konkordato Anlaşmasını Tasdik Kararı 
256
6.4.2. Konkordato Anlaşması Tasdik Kararıyla Birlikte Verilebilen Kararlar 
258
6.4.2.1. Rehinli Malların Muhafaza ve Satışının Tasdik Kararıyla Ertelenmesi 
258
6.4.2.2. Finansal Kiralamaya Konu Malların İadesinin Tasdik Kararıyla Ertelenmesi 
261
6.4.2.3. Rehinli Alacakların Tasdik Kararıyla Yapılandırılması 
263
6.4.3. Konkordato Anlaşması Tasdik Talebinin Reddi 
265
6.4.4. Tasdik Talebinin Reddi Kararıyla Birlikte Borçlunun İflasına Karar Verilmesi Sorunu 
266
6.4.5. Tasdik Kararına Karşı Kanun Yoluna Başvurma Hakkı ve Süresi 
270
6.4.6. Tasdik Kararının Hukuki Sonuçları 
274
6.5. TASDİKTEN SONRA MAHKEMENİN SÖZLEŞMELERE MÜDAHALE ETME YETKİSİ SORUNU 
278
Yedinci Bölüm KONKORDATO ANLAŞMASININ FESHİ 
281
Sekizinci Bölüm ÇEKİŞMELİ ALACAKLARA İLİŞKİN DAVA 
285
Dokuzuncu Bölüm MALVARLIĞININ TERKİ SURETİYLE KONKORDATO 
291
Ara Karar ve Karar Örnekleri 
293
Kaynakça 
331
Kavram Dizini 
339
Yazar Hakkında 
343