İçinde bulunduğumuz bilgi çağında yaşanan teknolojik gelişmeler sayesinde ekonomik faaliyetlerin çevrim içi ortamlara taşınması dijital ekonomi kavramının ortaya çıkmasına yol açmıştır. Bu yeni ekonomi içerisinde kişisel veriler birçok dijital pazarın belkemiği haline gelmiştir. Bu durum üzerinde "büyük veri" olgusunun önemli bir rolü bulunmaktadır. Zira büyük veri, teşebbüslerin neredeyse gerçek zamanlı olarak verileri toplamasına, analiz etmesine ve bunlardan sonuç çıkarmasına olanak tanımaktadır. Kişisel verilerin bu şekilde kullanılmasının bireylerin menfaatleri ile çatışabilecek olması ihtimali bu verilerin korunması gerekliliğini gündeme getirmektedir. Dijital pazarlarda büyük veri setlerinin hızla artan ekonomik kullanımı rekabet hukuku kapsamında da birçok etki yaratmaktadır.
Kişisel verilerin korunması, büyük veri ve rekabet hukuku alanları arasındaki etkileşimi konu alan bu çalışma temelde üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde öncelikle kişisel veri kavramı açıklanmış ve bu kavrama ilişkin düzenlemeler Avrupa Birliği ile Türk hukuku açısından karşılaştırmalı olarak ele alınmış. Çalışmanın ikinci bölümü büyük veri kavramı ve teknolojisinin anlamlandırılmasına ayrılmış; büyük veri uygulamalarının veri koruma hukukunda geçerli olan birtakım düzenlemelerle çelişebileceği veya bunları etkisiz kılabileceği haller üzerinde durulmuş. Son bölümde ise rekabet hukuku kapsamında önem taşıyan düzenlemelerin büyük veri temelli pazarlardaki görünüm şekilleri yansıtılmış.
(Tanıtım Bülteninden)