Bu kitap öncelikle Türkiye'de Karşılaştırmalı Eğitim'in bir bilim dalı olarak gelişmesi için yazılmıştır. Kitapta, ABD, dağılan SSCB, Japonya, Fransa, Almanya, İngiltere, Danimarka ve İsveç gibi gelişmiş sekiz ülkenin eğitim sistemleri ve deneyimleri irdelenmektedir.
Karşılaştırmalı Eğitim, bir disiplin olarak dünyada birçok ülkede eğitime dair yapılan sistem kurma ve geliştirme çalışmalarında çok önemli katkılar sağlamış bir alandır.
Türkiye'de de eğitim sistemi değişik zamanlarda değiştirilmeye çalışılmıştır. Ne yazık ki Türkiye'de İkinci Meşrutiyeti takip eden dönem ve cumhuriyetin ilk yılları hariç tutulursa eğitimi değiştirmeye yönelik çalışmalar, Karşılaştırmalı Eğitim'in bir disiplin olarak birikimlerinden ve sunduğu yaklaşımlardan yoksun bir şekilde gerçekleştirilmiştir.
Eğitim sisteminde girişilen çalışmalardaki (projeler) başarısızlığın temelinde büyük ölçüde Karşılaştırmalı Eğitim'in bir bilim dalı olarak sunduğu temel yaklaşımlara ve birikimlere karşı sergilenen duyarsızlık yatmaktadır.
Bu düşünceyle kitapta sunulan bilgi ve değerlendirmelerin, Türk eğitim sisteminde başka ülkelerin deneyimlerinden yararlanarak yapılacak yeniliklerin daha kontrollü ve temelli olabilmesine katkılar sağlayacağı beklenmektedir.