I. ULUSLARARASI HUKUK - İÇHUKUK KARŞILAŞTIRMASI
14
II. KUH’UN “HUKUK” OLMA NİTELİĞİNİN TARTIŞILMASI
16
III. KUH’UN TARİHSEL GELİŞİMİ
19
IV. KUH - İÇHUKUK (ULUSAL HUKUK) İLİŞKİSİ
21
V. KURAMSAL TARTIŞMALARIN UYGULAMAYA İLİŞKİN (PRATİK) SONUÇLARI
25
VI. HUKUKUN DALLARA AYRILMASINDA KUH’UN YERİ
27
Birinci BölümKAMUSAL ULUSLARARASI HUKUKUN KAYNAKLARI Birinci BaşlıkGENEL BİLGİLER
I. HUKUK DİLİNDE “KAYNAK” DEYİMİNİN GENEL ANLAMI
33
B. Hukukun “Biçimsel” Kaynakları
34
1. Yazılı-Yazılı Olmayan Kaynak; “Asıl”-“Yardımcı” Kaynak Ayrımı
37
2. UAD Statüsü m. 38(1)’de Sayılan Kaynaklar Arasında, Altlık-Üstlük İlişkisi Var mıdır?
39
3. KUH’un Kaynakları UAD Statüsü m. 38(1)’de Sayılanlardan İbaret midir?
42
İkinci BaşlıkULUSLARARASI ANTLAŞMALAR
A. Borçlar Hukuku Alanındaki Sözleşmelerle Karşılaştırma
45
B. Deyim Sorunu; Uluslararası Antlaşmalara Verilen Çeşitli Adlar
47
C. Uluslararası Antlaşmanın Tanımı
50
II. ANTLAŞMALAR HUKUKUNUN GENEL İLKELERİ
53
B. Antlaşmalara Taraf Olabilen Varlıklar
55
C. Antlaşmaların Türlere Ayrılması
59
III. ANTLAŞMALARIN HAZIRLANIŞI
64
B. Antlaşma Metninin Son Biçimini Alması
65
2. Çok Taraflı Antlaşmalar
66
C. Antlaşmaları Görüşmeye ve Bağıtlamaya Yetkili Olan Kişiler; Yetki Belgesi(full powers)
67
1. Yetki Belgesine Gerek Olmaksızın Devletlerini Temsil Edenler
68
2. Devletlerini, “Yetki Belgesi”ne Dayanarak Temsil Edenler
69
IV. ANTLAŞMANIN BİÇİMİ
70
VI. BİR ANTLAŞMAYLA BAĞLI OLMA İSTENCİNİ AÇIKLAMADA KULLANILAN ARAÇLAR
74
1. İmza Konusunda Yeni Gelişmeler
77
B. Belgelerin Değişimi (Exchange of Instruments)
78
C. Onay (Ratification)
78
Ç. Kabul (acceptance) ve Tasvip (Approval)
79
D. Katılım (Accession)
79
VII. ANTLAŞMALARIN TESCİLİ
80
VIII. ANTLAŞMALARIN GEÇERSİZLİĞİ SONUCU VEREBİLEN ÇEŞİTLİ NEDENLER
82
B. Çeşitli Geçersizlik Nedenleri
83
1. Antlaşma Bağıtlama Yetkisini Düzenleyen İçhukuk Kurallarına Uyulmaması
84
2. Temsil Yetkisi Olmayan Kişilerce Bağıtlanan Antlaşmalar
86
3. Yanılma (Hata; Error)
87
4. Aldatma (Hile; Fraud)
89
5. Temsilcinin Ayartılması (Corruption)
91
6. Korkutma (Tehdit; coercion)
92
a. Devlet Temsilcisinin Korkutularak Zorlanması
93
b. Devletin Korkutma Yada Kuvvet Kullanma Yoluyla Zorlanması
95
IX. ANTLAŞMALARIN HUKUKSAL SONUÇLARI VE TARAFLAR DIŞINDAKİ ETKİLERİ
97
B. Çekincenin Biçimi ve Konulabileceği Zaman
101
C. Çekincelerin Bütün Taraf Devletlerce Kabulü Gerekir mi?
102
XI. ANTLAŞMALARIN YORUMU
104
B. “Genişletici” Yorum - “dar” Yorum
106
C. UAKVS’nin Yorum Konusundaki Düzenlemesi
107
XII. ANTLAŞMALARIN YER VE ZAMAN BAKIMINDAN UYGULANMASI
108
A. Yer Bakımından Uygulanma
108
B. Zaman Bakımından Uygulanma
110
XIII. ANTLAŞMADAN ÇEKİLME, ANTLAŞMANIN FESHİ VE ASKIYA ALINMASI
111
XIV. ANTLAŞMALARIN SONA ERMESİ (YÜRÜRLÜKTEN KALKMASI)
114
B. Geçersizlik, Sona Erme, Çekilme Yada Askıya Alma Hallerinde Usul
118
Üçüncü BaşlıkYAPILAGELİŞ KURALLARI
II. YAPILAGELİŞ KURALLARININ “KURUCU” ÖGELERİ
122
A. Maddi Öge: Uygulama
122
III. YAPILAGELİŞ KURALLARININ ANTLAŞMALARLA KARŞILAŞTIRILMASI
124
A. “Evrensel” Nitelik Bakımından
124
B. “Yasalaştırma” (Kodifikasyon) Bakımından
126
C. Kuralın Varlığının ve İçeriğinin Belirlenmesi Bakımından
126
D. Aynı Konuyu Düzenleyen Bir Antlaşma Hükmü İle Yapılageliş KuralınınVarlığı
127
Dördüncü BaşlıkHUKUKUN GENEL İLKELERİ Beşinci BaşlıkYARDIMCI KAYNAKLAR VE HAKÇA İLKELER Altıncı BaşlıkUAD STATÜSÜ m.38 DE SAYILANLAR DIŞINDA KAYNAK SAYILABİLECEK KAVRAMLAR VE İŞLEMLER
I. BUYURUCU KURALLAR (JUS COGENS)
135
II. DEVLETLERİN TEK YANLI İŞLEMLERİ
137
III. EN ÇOK GÖZETİLEN DEVLET (ULUS) KURALI
139
IV. YUMUŞAK YASA (SOFT LAW)
140