Kamu yönetiminin teorik, pratik ve eğitim–öğretime ilişkin sorunlarını ele alan bu Kitap toplam altı bölümden oluşmaktadır. İlk iki bölüm, dünyada ve Türkiye’de kamu yönetimi disiplininin doğuşu ve gelişimi ile bunun kamu yönetimi öğretimine yansımaları ile ilgilidir.
“Kamu Yönetimi: Dünyada ve Türkiye’deki Gelişimi” başlıklı ilk bölümde, Doğan Nadi Leblebici önce bir disiplin olarak kamu yönetiminin dünyada doğuşu, gelişimi ve yaşadığı kimlik sorunu ile kamu yönetimi öğretimi üzerinde durmuş; ardından kamu yönetiminin Türkiye’de doğuşu ile kamu yönetimi reformları ve kamu yönetimi öğretimi konusundaki ilerlemeleri ve sorunları ele almıştır. Uğur Ömürgönülşen de, “Türkiye’de Lisans Düzeyinde Kamu Yönetimi Öğretiminin Kurumsal Gelişimi ve Sorunları” başlıklı bölümde, Türkiye’de çağdaş anlamda kamu yönetimi disiplininin doğuşu ve gelişimine paralel olarak kamu yönetimi öğretiminin kurumsal gelişimini incelemiş; Türkiye’de kamu yönetimi öğretiminin tarihsel köklerine dikkat çekmiş; geçmişte olduğu kadar günümüzde de kamu yönetimi öğretimini biçimlendiren ulusal birikim ile Batı etkisi arasındaki etkileşim ve Kıta Avrupası’nın hukukî yaklaşımı ile Anglo–Amerikan hukuk dışı (teknik) yönetim anlayışı arasındaki etkileşim üzerinde durmuş; ve Türkiye’de lisans düzeyinde kamu yönetimi öğretiminin kurumsal yapısı ve gelişme düzeyiyle ilgili sorunlarını tartışmıştır.
“Kamu Yönetimi Disiplininde Yeni Kamu İşletmeciliği ve Yönetişim Yaklaşımları” başlıklı üçüncü bölümde, Selime Güzelsarı 1980’ler sonrası yükselişe geçen neo–liberal ideoloji çerçevesinde devletin değişen rolü ve yapısı ile ilgili tartışmaları irdeledikten sonra, yönetsel yeniden yapılandırma aracı olarak görülen yeni kamu işletmeciliği ile siyasal yeniden yapılandırma aracı olarak değerlendirilen yönetişim yaklaşımlarının kuramsal ve kurumsal kaynaklarını açıklamaya çalışmış; devletin değişen rolü çerçevesinde bu yaklaşımların bağlantılarını ortaya koymuş ve bu yaklaşımlarla ilgili sorunları dile getirmiştir.