Bu kitabın temel amacı, Türkiye'deki KOSTÖ'lerin varsa uyguladıkları pazarlama ve iletişim stratejilerini belirlemek, konuyla ilgili sorunları tespit etmek ve önerilerde bulunmaktır. Alt amaçlar ise, sivil toplum örgütlerine seslerini duyurmak ve faaliyetlerini yerine getirmek konusunda pazarlamanın önemli bir işletme fonksiyonu olduğunu anlatmak, ayrıca getirilen önerilerle örgütlerin sağladıkları sosyal faydaya dolaylı da olsa bir katkı sağlamaktır.
Çalışma sonucunda kar amaçlı örgütler gibi KOSTÖ'lerin de stratejik bir pazarlama planına ihtiyaç duydukları görülmüş ve bu planı nasıl oluşturabilecekleri konusunda öneriler getirilmiştir.
Literatürde kar amaçsız kuruluşlarda pazarlama ile ilgili çok sayıda makaleler, kitaplar ve yayınlar olmasına rağmen, ülkemizde bu kadar sorunlu olan "kadın"a yönelik sivil toplum örgütlerinde pazarlama kavramı ilk defa bu kitapta ele alınıp incelenmiştir.
(Girişten)