İnşaat sektöründe, taşınmaz satımı, taşınmaz satış vaadi ve eser sözleşmeleri gibi sözleşmeler sıklıkla uygulama alanı bulur. Reklamda vaat edilen özelliklerin bulunmaması malın ayıplı mal olarak nitelendirilmesine neden olur. Alıcı/tüketici, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun hükümleri çerçevesinde geniş kapsamlı bir korumaya sahiptir. Alıcı, hukuka aykırı reklamlara karşı, culpa in contrahendo kurumu, haksız fiil hükümleri, hile hükmü aracılığıyla da korunabilir. Yargıtay'ın bazı kararlarında, sözleşme tarafı olmayan kişinin/üçüncü kişinin, alıcıya/tüketiciye karşı güven sorumluluğu esasına dayanılarak sorumlu tutulduğu görülmektedir.
(Önsözden)