2.1.1. Temel Eğitim ile İlgili Genel Açıklamalar
2.1.2. Temel Eğitim Öğrencilerinin Gelişim Özellikleri
2.1.2.1. Fiziksel Gelişim Özellikleri
2.1.2.2. Bilişsel Gelişim Özellikleri
2.1.2.3. Duygusal ve Sosyal Gelişim Özellikleri
2.1.3. Temel Eğitim Döneminde Kritik Yaş: On Yaş
2.1.4. Temel Eğitimde Sosyal Bilgiler Dersi
2.2. Temel Eğitimde Beceriler
2.2.1. Beceriler ile İlgili Genel Açıklanmalar
2.2.2. Düşünme Becerileri
2.2.3. Karar Verme Becerisi
2.2.3.1. Karar Verme ile İlgili Genel Açıklamalar
2.2.3.2. Karar Verme Sürecinin Aşamaları
2.2.3.3. Karar Verirken Uyulması Gereken İlkeler
2.2.3.4. Karar Verme Yaklaşımları
2.2.3.4.1. Geleneksel Yaklaşım
2.2.3.4.2. Rasyonel Karar Verme
2.2.3.4.3. Beyin Fırtınası (Brain Storming)
2.2.3.5. Karar Verme Modelleri
2.2.3.5.1. Gelatt’ın Karar Verme Modeli
2.2.3.5.2. Hilton’un Karar Modeli
2.2.3.5.4. Yönetsel Model
2.2.3.6. Karar Stil ve Stratejileri
2.2.3.6.1. Karar Stilleri
2.2.3.6.2. Karar Stratejileri
2.2.4. Problem Çözme Becerisi
2.2.4.1. Problem Çözme ile İlgili Genel Açıklamalar
2.2.4.2. Problem Çözme Sürecinin Aşamaları
2.2.4.3. Problem Çözme Yaklaşımları
2.2.5. Problem Çözme ve Karar Verme Süreçlerinde Öğretmenin Rolü
2.2.6. Karar Verme ve Problem Çözme Süreçlerinin Benzerlik ve Farklılıkları
2.3.1. Akademik Başarı ile İlgili Genel Açıklamalar
2.3.2. Akademik Başarıyı Etkileyen Faktörler
2.3.2.1. Bireysel Faktörler
2.3.2.2. Eğitim Sistemi Faktörü
2.3.2.3. Yakın Çevre Faktörü
2.3.2.3.3. Öğretmen Faktörü
2.4. Marmara Üç Aşamalı Bilişsel Karar Verme Becerilerini Geliştirme Modeli
2.5.1. Yurt İçi Araştırmalar
2.5.2. Yurt Dışı Araştırmalar
3.3. Veri Toplama Araçları
3.3.1. Kişisel Bilgiler Formu
3.3.2. İlkokul Öğrencileri için Marmara Karar Verme Beceri Algısı Ölçeği
3.3.4. Sosyal Bilgiler Akademik Başarı Testi
3.3.4.1. “Sosyal Bilgiler Akademik Başarı Testi”nin Kapsam Geçerliği
3.3.4.2. “Sosyal Bilgiler Akademik Başarı Testi”nin Güvenilirlik Analizi
3.3.4.3. “Sosyal Bilgiler Akademik Başarı Testi”nin Geçerlik Analizi
3.4. Verilerin Toplanması
3.4.1. “Marmara Üç Aşamalı Bilişsel Karar Verme Becerilerini Geliştirme Modeli” için Temaların ve Problem Konularının Belirlenmesi
5.4.2.3. Uygulama Sonrası
4.1. Karar Verme Becerisi ile İlgili Bulgular
4.2. Problem Çözme Becerisi ile İlgili Bulgular
4.3. Akademik Başarı ile İlgili Bulgular
Sonuç, Tartışma ve Öneriler
5.1.1. Karar Verme Beceri Algısı ile İlgili Sonuçlar
5.1.2. Problem Çözme Becerisi ile İlgili Sonuçlar
5.1.3. Akademik Başarı ile İlgili Sonuçlar
5.3.1. Uygulayıcılara Yönelik Öneriler
5.3.2. MEB’e Yönelik Öneriler
5.3.3. Araştırmacılara Yönelik Öneriler