Ülkemizde eğitim uygulamalarına ilişkin mevzuatın çokluğundan ve karmaşıklığından yöneticilerin etkilenmesi kaçınılmazdır. Bakanlıkça okullarda yeri ne getirilmesi zorunlu kılınmış kimi görevlere yönelik işler vardır ki birden çok yasal metinde dağınık halde bulunmaktadır.
Örneğin okullarda öğretmenlerin nöbet tutmasına ilişkin esaslar İKY’de yer almakla birlikte nöbet sırasında yerine getirilecek işler farklı yönetmelik ve yasa İçeriğiyle açıklanmıştır. Uygulamada kurumlar arasında farklılaşmaya yol açabilecek bu ve benzer durumlar, ilköğretim okullarının yönetim ve denetiminde başvurulabilecek bir kaynağa olan gereksinimi çok iyi ortaya koymaktadır.
Hedef kitlesi ilköğretim okullarında görev yapan deneticiler, yöneticiler, öğretmenler ve üst düzeydeki diğer eğitim yöneticileri olan bu çalışma, yerine getirilecek iş ve işlemlere yönelik belirsizliklerin ortadan kaldırılması/azaltılması ve standartlaşmaya katkı sağlaması amacıyla hazırlanmıştır.