Propaganda, insanların duygularını, düşüncelerini, hareket ve tutumlarını belli bir konu üzerinde şekillendirmeye çalışır. Halkla ilişkiler, reklam ve tanıtım gibi iletişim alanındaki pek çok disiplinin temeli de propaganda ile şekillenmiştir. Bu açıdan iletişim bilimleri alanında çalışmada bulunan araştırmacıların propaganda kavramına doğru ve kapsamlı bir şekilde vakıf olmaları gerekmektedir.
Propaganda disiplini ile ilgili olarak alanda sınırlı sayıda kaynağın bulunduğu görülmektedir. Bu kaynaklar içerisinde de iletişim ve propaganda kavramını doğrudan ele alan, propagandanın tarihsel süreç içerisindeki değişimini kapsamlı bir şekilde inceleyen propaganda alanında temel bir kitap bulunmamaktadır. Okuyucunun propagandaya dair kapsamlı ve akıcı bir eserle buluşması amacıyla kaleme alınan bu kitap, alan yazınında karşılaşacağı yapıcı eleştirilerle daha iyiye ulaşacaktır.
(Tanıtım Bülteninden)